هشدار بی‌سابقه «ابر زلزله» در ژاپن سفر خارجی کیشیدا را لغو کرد

اقتصاد ایران: نخست وزیر ژاپن سفر برنامه‌ریزی‌شده خود به قزاقستان، ازبکستان و مغلوستان را پس از صدور هشدار بی‌سابقه «ابر زلزله» لغو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، پس از صدور نخستین هشدار ابرزلزله در منطقه «نانکای ترو» در ژاپن، فومیو کیشیدا، نخست وزیر این کشور سفر از پیش برنامه‌ریزی‌شده‌اش را به قزاقستان، ازبکستان و مغولستان لغو کرد.

کیشیدا پس از حضور در مراسمی به مناسبت هفتادونهمین سالروز بمباران اتمی ناگازکی به دست آمریکا، به خبرنگاران گفت که سفرش را لغو و دلیل این اقدام را تمرکز بر واکنش دولت و انتشار اطلاعات درباره احتمال وقوع این ابر زلزله ذکر کرد.

سازمان هواشناسی ژاپن دیروز برای نخستین بار هشدار ابر زلزله صادر کرد و هشدار داد که احتمال وقوع یک زلزله سهمگین حوالی «نانکای ترو» در امتداد ساحل اقیانوس آرام افزایش یافته است.

این هشدار توصیه‌ای درباره تخلیه در بر ندارد اما شامل بازنگری در اقدامات پیشگیرانه و آمادگی به مدت حدود یک هفته می‌شود. سازمان هواشناسی ژاپن در زمان مواجهه احتمالی با پدیده‌های غیرعادی در نانکای ترو یا در صورت افزایش احتمال وقوع زلزله چنین هشداری صادر می‌کند.

دولت ژاپن پیش‌تر اعلام کرده بود که ۷۰ تا ۸۰ درصد احتمال وقوع زلزله‌ای به بزرگی هشت تا ۹ ریشتر در امتداد نانکای ترو در بازه‌ای ۳۰ ساله وجود دارد. براساس برآورد دولتی در سال ۲۰۱۲، چنین زلزله‌ای به وقوع سونامی با ارتفاع بیش از ۳۰ متر و کشته شدن بالغ بر ۳۲۰ هزار نفر منجر خواهد شد. نخستین هشدار چند ساعت پس از زلزله ۷.۱ ریشتری دیروز در میازاکی منتشر شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ