شیخ حسینه به بنگلادش باز خواهد گشت

اقتصاد ایران: فرزند نخست وزیر مستعفی بنگلادش گفته است که مادرش پس از تصمیم به برگزاری انتخابات سراسری توسط دولت موقت، به این کشور بازخواهد گشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شیخ حسینه، نخست وزیر بنگلادش در پی اعتراضات گسترده ضد دولتی در واکنش به سهمیه‌بندی مشاغل دولتی، استعفا کرد و از این کشور به هندوستان گریخت و حالا پسر وی گفته است که پس از تصمیم دولت موقت این کشور به برگزاری انتخابات، شیخ حسینه به بنگلادش بازخواهد گشت.

همزمان با تقلای بنگلادش برای بازگشت به روال عادی پس از اعتراضات خشونت‌آمیز، مشاور وزیر کشور بنگلادش گفته است که اولویت دولت موقت این کشور برقراری نظم و قانون است.

پس از استعفا و فرار حسینه، دولت موقت به رهبری محمد یونس، برنده جایزه صلح نوبل تشکیل شد و او دیروز با هدف برگزاری انتخابات سوگند یاد کرد. سخاوت حسین، ژنرال بازنشسته و مشاور وزیر کشور بنگلادش به رویترز گفت که اولویت دولت موقت احیای نظام و قانون است. به گفته وی، دومین اولویت نیز احیای اعتماد بین نهادها و ضابطین قضایی و اجرایی است زیرا به باور وی، این اعتماد به شدت تحلیل رفته است.

وی همچنین گفته است که دولت موقت درباره گزارش‌های جدید از تخریب اموال عمومی و حمله به اقلیت‌ها در بنگلادش بسیار نگران است. هندوها حدود ۸ درصد جمعیت ۱۷ میلیون نفری که عمده آن مسلمان هستند را تشکیل می‌دهند و از دیرباز همواره حامی حزب «لیگ عوامی» تحت رهبری شیخ حسینه بودند.

براساس تصاویر تلویزیونی، شرایط در بنگلادش همچنان ناآرام است و دانشجویان و جوانان چوب به دست، در پاسگاه‌های راهنمایی و رانندگی تردد خودروها را کنترل می‌کنند. همچنین آنها با حضور در فروشگاه‌های، قیمت مواد غذایی را که گفته می‌شود به شدت افزایش پیدا کرده است را نیز تحت نظارت گرفته‌اند. رسانه‌های محلی مدعی شده‌اند که پاسگاه‌های پلیس نیز تخلیه شده‌اند و مهمات و تسلیحات به سرقت رفته‌اند!

اعتراضات دانشجویی بیش از دو هفته پیش با تظاهرات آغاز و رفته رفته به خشونت کشیده شد. براساس گزارش‌ها در این اعتراضات حدود ۳۰۰ نفر کشته و هزاران تن زخمی شدند.

این در حالی است که سجیب وازد جوی، پسر شیخ حسینه گفته است که پس از آنکه دولت موقت تصمیم به برگزاری انتخابات بگیرد، مادرش به بنگلادش بازخواهد گشت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ