اولین کاروان زوار اربعین از پایانه مرزی تمرچین تردد کردند

اقتصاد ایران: ارومیه - امروز جمعه ۱۹ مردادماه سال جاری اولین کاروان زوار اربعین حسینی از پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر تردد کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز جمعه اولین کاروان زوار اربعین اباعبدالله الحسین علیه السلام (شهرستان نقده) از پایانه مرزی تمرچین عازم کربلای معلی شدند.

پایانه مرزی تمرچین امسال برای سومین بار به عنوان یکی از ۶ گذرگاه اعزام زائران اربعین حسینی به سرزمین عشق کربلای معلی فعالیت می‌کند.

اولین کاروان زوار اربعین از پایانه مرزی تمرچین تردد کردند

نزدیکی مرز تمرچین به کربلا معلی و آب هوای بسیار مطلوب این مسیر در کنار ارائه خدمات مناسب به زائران اربعین حسینی، باعث شده تا عملاً این نقطه مرزی نه تنها توسط زائرانی از شمال و شمال غرب کشور مورد استقبال قرار گیرد، بلکه مورد توجه زائرانی از جمهوری آذربایجان و ترکیه نیز واقع شده است.

مرز تمرچین تنها مرز رسمی آذربایجان غربی با شمال عراق است که در شهرستان پیرانشهر در جنوب استان قرار دارد و از سال گذشته برای اولین‌بار امکان تردد زائران اربعین حسینی از این مرز به‌سوی عتبات‌عالیات فراهم شده است.

اولین کاروان زوار اربعین از پایانه مرزی تمرچین تردد کردند

در حال حاضر زیرساخت‌های استقبال و ارائه خدمات از زائران سیدالشهدا (ع) در مرز تمرچین فراهم شده و همه دستگاه‌های اجرایی استان برای ارائه بهترین خدمات در این مرز بسیج شده‌اند.

تمرچین حدود ۱۵۰ کیلومتر با ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی فاصله دارد و از تمرچین تا سامرا ۴۵۰ کیلومتر، تا کربلا ۶۵۰ کیلومتر، تا کاظمین ۵۳۵ کیلومتر و تا نجف اشرف ۷۱۰ کیلومتر مسافت دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ