چرا مرز خسروی را انتخاب کنیم؟

اقتصاد ایران: کرمانشاه- پایانه مرزی بین المللی خسروی قدیمی‌ترین و بزرگترین پایانه مرزی ایران با کشور عراق است و اولین گذرگاه زائران ایرانی به کربلای معلی محسوب می‌شود.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- زینب احمدیان: بسیاری از زوار پس از سفر به کربلای معلی برای رفتن به شهرهای زیارتی سامرا و کاظمین به مشکل بر خواهند خورد، اما با عبور از مرز خسروی زوار می‌توانند ابتدا به شهرهایی که فاصله کمتری با مرز خسروی دارند سفر کنند و سپس راهی نجف و کربلا شوند.

فاصله مرز خسروی تا شهر کاظمین ۲۰۳ کیلومتر و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر است، در حالی‌که فاصله سایر مرزها با اماکن زیارتی کشور عراق بیشتر است.

مرز خسروی با شهرهای کربلا و نجف نیز فاصله کمی دارد، از مرز خسروی تا کربلا ۳۱۵ کیلومتر و تا نجف ۳۸۰ کیلومتر راه است و این مساله با احتساب مسیر داخل کشور و دسترسی به مرزها موجب صرفه جویی در وقت و تسهیل تردد زوار خواهد شد.

به گفته مسئولین استانی و کشوری کلیه امکانات رفاهی، بهداشتی، اسکان، پارکینگ و.... در مرز خسروی و نقطه صفر مرزی فراهم شده است و با توجه به فعالیت شبانه روزی گیت‌های مرز خسروی ساز و کار خروج زوار در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد و همین دلایل ذکر شده بیانگر آن است که این مرز می‌تواند انتخاب خوبی برای سفر به عتبات در ایام اربعین حسینی باشد.

چرا مرز خسروی را انتخاب کنیم؟

شاید دسترسی راحت و مسافت کوتاه داخل کشور برجسته‌ترین ویژگی مرز خسروی باشد به طوری که فاصله مرز خسروی از تهران ۶۹۳ کیلومتر، رشت ۷۷۴ کیلومتر، تبریز ۷۶۷ کیلومتر و اصفهان ۷۶۱ کیلومتر است که با دارا بودن زیرساخت‌های مناسب کمترین فاصله را با این مراکز برای ورود به کشور عراق و سفر به عتبات دارد.

آمادگی برای تردد روزانه ۲۰۰ هزار زائر در مرز خسروی

به گفته مسئولین اربعین سال جاری ۵۸ دروازه ورود و خروج فعال برای تسهیل تردد روزانه ۲۰۰ هزار زائر در این پایانه مرزی در نظر گرفته شده است.

لازم به‌ذکر است که مسیرهای منتهی به مرز خسروی (از کرمانشاه تا قصرشیرین و سپس پایانه مرزی خسروی) به صورت بزرگراهی است و امسال هم عملیات روکش آسفالت‌ها، تجهیزات و امکانات مناسب، خط کشی محورها و نصب علائم راهنمایی و رانندگی و روشنایی جاده‌ها نیز انجام شده است.

چرا مرز خسروی را انتخاب کنیم؟

در این راستا سید شهرام کهریزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، به موضوع افزایش هوشمندسازی مسیرهای تردد زوار اشاره و اظهار کرد: امسال سامانه پایش تصویری، تردد شمار، ثبت سرعت غیرمجاز و دوربین‌های پلاک‌خوان در طول مسیر افزایش پیدا کرده است.

پایش تصویری هوایی مسیرهای اربعین در کرمانشاه

وی در خصوص اجرای سیستم پایش تصویری هوایی در طول مسیر کنگاور تا مرز خسروی و اسلام آباد غرب به حمیل، افزود: مسیرهای ذکر شده که مسیر تردد زوار به سمت ۲ مرز مهران و خسروی است به طور کامل قابل رصد خواهد بود.

کهریزی در ادامه با اشاره به حذف ۱۳ نقطه پر حادثه به منظور کاهش حوادث جاده‌ای در یکسال گذشته در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه، تصریح کرد: تعداد فوتی‌های چهار ماهه سال جاری مورد بررسی قرار گرفته؛ در چهار ماهه ابتدایی سال گذشته تعداد ۱۱۰ فوتی در راه‌های برون شهری ثبت شده است که این آمار طی چهار ماهه نخست سال جاری به ۹۸ نفر کاهش پیدا کرده است.

وی در خصوص ساماندهی دستفروشان در کنار بزرگراه‌ها، گفت: با توجه به موضوع اقتصاد شهرها مقرر شده که دستفروشان در ابتدا و خروجی شهرها مستقر شوند و فعالیت آنها به صورت پراکنده نباشد.

چرا مرز خسروی را انتخاب کنیم؟

گفتنی است پلیس راه استان کرمانشاه امسال ۸۶ تیم کارشناسی خود را در محورهای مواصلاتی این استان مستقر خواهد کرد، در همین راستا سرهنگ مهدی جعفری فرمانده پلیس راه کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ۹ پاسگاه فرماندهی از ابتدای ورودی این استان تا خروجی قصرشیرین از قبل پیش بینی شده و این برای اولین بار است که این طرح با دستور فرمانده انتظامی استان اجرا خواهد شد و از طریق پاسگاه‌ها می‌توانیم گره‌های ترافیکی را با سرعت بیشتری رفع کرد.

مهمان نوازی ویژگی برجسته کرمانشاهیان

در ادامه گزارش میدانی، خبرنگار مهر با یکی از اعضای خانواده‌هایی که از شهر زنجان برای سفر به کربلای معلی به اسلام آباد غرب آمده بودند گفت‌وگو کرد که وی به مهمان نوازی مردم این شهرستان اشاره کرد و گفت: سه سال پیش به همراه خانواده‌ام برای رفتن به کربلا از مسیر اسلام آباد غرب با خودرو شخصی در حال حرکت بودیم که بین راه خودرو ما دچار مشکل شد، کنار جاده توقف کردیم که یک مرد میانسال اهل این شهرستان توقف کرد و وقتی متوجه شد که زائر هستیم با اصرار و محبت فراوان ما را به خانه خود دعوت کرد و با پسرش تماس گرفت و گفت خودرویت را به جاده سه راه بیار چند نفر مهمان داریم با خودت به خانه ببر.

چرا مرز خسروی را انتخاب کنیم؟

وی ادامه داد: پس از چند دقیقه پسرش آمد و ما را به منزل خود بردند و آن مرد شریف در کنار خودروی ما ایستاد و با تعمیرکاری که دوستش بود تماس گرفت و حتی بعد از اینکه خودروی ما تعمیر شد، اجازه رفتن را به ما نداد و شب را مهمان آن خانواده بودیم.

وی گفت: الان سه سال است که از آن ماجرا می‌گذرد و ما همچنان با این خانواده رفت و آمد داریم و خیلی خوشحال هستیم که دوستان خوبی را در این شهر پیدا کردیم و این را مدیون امام حسین (ع) هستیم.

این مهمان زنجانی ادامه داد: امسال هم آمده‌ایم که شبی را مهمان این خانواده عزیز باشیم و صبح فردا راهی مرز خسروی خواهیم شد.

مرز خسروی پیشنهاد ویژه به زائران اربعین

وی در خصوص مزیت‌های مرز خسروی گفت: ۳ سال است که از طریق مرز خسروی به کربلا می‌رویم، پیشنهاد ما به زواری که قصد رفتن به کربلا را دارند این است که حتماً از پایانه مرزی خسروی عبور کنند شک ندارم که مانند ما در آینده باز هم این مرز را انتخاب خواهند کرد.

چرا مرز خسروی را انتخاب کنیم؟

وی ادامه داد: زیرساخت‌های مناسب جاده‌ای، خلوتی مسیر، مسافت کوتاه‌تر نسبت به سایر مرزها، امکانات رفاهی فراوان در مسیر، برپایی مواکب مردمی و تردد ساده‌تر از پایانه مرزی از ویژگی‌های این مرز است.

گفتنی است، هر ساله خیل عظیمی از زوار اربعین از استان کرمانشاه عبور کرده و پس از بازگشایی مرز خسروی نیز هر سال به تعداد آنها افزوده می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ