اخلاق زیربنای معنویت است/جنایات رژیم صهیونیستی محکوم است

اقتصاد ایران: سروآباد_ امام جمعه سروآباد گفت: اخلاق زیربنای معنویت است و دینداری، داشتن عقیده سالم، اقامه نماز و انجام واجبات دینی از نشانه‌های اخلاق است.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا سید عبدالقادر حسینی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر سروآباد اظهار کرد: نماز جمعه و جماعت در مسجد حج فقرا و جشن ایمانداران محسوب می‌شود که مایه سعادت مسلمانان است.

وی افزود: نباید زرق و برق دنیا ما را از عبادت پروردگار دور کند، چرا که دنیا میدان آزمایش است و انسان‌هایی که با سربلندی این آزمایش را طی می‌کنند سربلند درگاه پروردگار خواهند بود.

وی اذعان کرد: همه مسلمانان سراسر جهان اسلام به دلیل تجاوز و تعدی حکومت غاصب صهیونیست اسرائیل در سرزمین قدس شریف و ملت رشید و مقاوم فلسطین و غزه و اسارت مسجدالاقصی دلشان غمگین است و از خداوند خواستار نابودی این رژیم غاصب هستند.

امام جمعه سروآباد اذعان کرد: اسرائیل زیر چتر حیله و ترفند و نیرنگ آمریکای جهانخوار و با کمک انگلیس فتنه‌گر دست به کشتار مسلمانان می‌زند و همه ما انزجار خود را از این دشمنان اعلام می‌کنیم.

ماموستا حسینی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه به مساله اخلاق پرداخت و ادامه داد: اخلاقمداری نیاز همه افراد جامعه است و باید با رعایت اخلاق و احترام با اطرافیان برخورد کرد و رسول اکرم (ص) را در این راستا الگو قرار داد.

وی اضافه کرد: پیامبر فرموده است برنامه اخلاق در جامعه بشریت باید گسترش یابد و این اهمیت اخلاق را می‌رساند.

وی شکرگزاری نعمت خداوند را از مزایای اخلاق دانست و افزود: مادیات در دایره اخلاق جایگاهی ندارد و اخلاق زیربنای معنویت را شکل می‌دهد و دینداری، داشتن عقیده سالم، اقامه نماز و انجام واجبات دینی، داشتن رحم و مروت و خدمات رسانی به جامعه و دیگران نشانه‌های اخلاق است.

امام جمعه سروآباد تصریح کرد: دوری از زورگویی و تجاوز از حق دیگران نیز از دیگر نشانه‌های اخلاق محسوب می‌شود و معتقدیم خداوند برای راهنمایی بشریت پیامبرانش را مبعوث کرد و اخلاق را اولویت پیامبران برشمرد.

ماموستا حسینی اذعان کرد: پیامبر اکرم معمار تکمیل اخلاق است و باید مسلمانان شکرگزار برنامه‌های پروردگار باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ