پیاده روی اربعین نماد نشان دادن قدرت اسلام است

اقتصاد ایران: ارومیه - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: پیاده روی اربعین صرفا زیارت نیست بلکه نماد و علامت بسیار عظیم در مسیر نشان دادن قدرت اسلام و آموزه های اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران ارومیه با اشاره به اهمیت پیاده روی میلیونی اربعین اظهار کرد: این نماد، انسان‌ها را به حمایت از مستضعفان، انسانیت و مقابله با ظلم و ستم در نقاط مختلف جهان دعوت می‌کند، انسانی اگر خود نیز نتواند در این مسیر پیاده روی کند، می‌تواند با حمایت معنوی و مالی در این مسیر ثواب کسب کند.

امام جمعه ارومیه در ادامه با بیان اینکه یکی از معجزات قیام امام حسین را زیارت قبر اباعبدالله و شرکت در پیاده رویی اربعین است، گفت: هیچ تجمعی به عظمت پیاده رویی اربعین اباعبدالله نیست؛ بیش از ۳۰ میلیون نفر در کنار قبر امام حسین و اهداف امام حسین جمع می‌شوند که در جهان چنین اجتماعی نظیر ندارد.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به اینکه دشمنان اهل بیت از این پیاده روی اربعین جانشان به لرزه در می‌آید و این تجمع مذهبی مشت محکمی بر دهان مخالفان آزادی است، تصریح کرد: اگر برای فردی مقدور است و در توان دارد در پیاده روی اربعین شرکت کند و اگر توان مالی دارد، به دیگران فرصت شرکت در پیاده رویی اربعین را با مساعدت مالی فراهم کند.

امام جمعه ارومیه در ادامه خطبه‌های نماز جمعه ارومیه افزود: حکومت ظالم بنی‌امیه فکر می‌کرد با به شهادت رساندن امام حسین (ع) می‌تواند نام و نشان اسلام محمدی و اهل بیت (ع) را از تاریخ پاک کند در حالی که امروز بزرگترین تجمع و پیاده‌روی مربوط به اربعین در مسیر نجف تا کربلا شکل می‌گیرد.

ترور شهید اسماعیل هنیه به معنای ضعف در میدان قدرت است

حجت الاسلام قریشی با اشاره به شکل گیری دولت چهاردهم گفت: موفقیت دکتر پزشکیان موفقیت همه کشور و موفقیت همه ملت ایران است و همگی باید در این مسیر کمک حال او باشیم.

وی با بیان اینکه توصیه‌های مقام معظم رهبری باید جدی گرفته شوند و مردم نیز این توصیه‌ها را مطالبه خواهند کرد، افزود: رئیس جمهور مدیریت مباحث اقتصادی و معیشت مردم را در دستور کار خود قرار دهد و همچنین به دیپلماسی خارجی و ارتباط با کشورهای همسایه مورد توجه قرار دهد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به خون‌خواهی مردم غزه ادامه داد: بی آبرویی امروز رژیم صهیونیستی همراه با گستاخی بسیار زیادی است که میهمان ما ایرانیان را شهید کرد.

حجت الاسلام قریشی اظهار کرد: این ترور رژیم صهیونیستی به معنای ضعف در میدان قدرت است چراکه او در نوار غزه از مقابله با یک گروه شبه نظامی درمانده و اقدام به قتل عام زنان و کودکان کرده است.

وی گفت: رژیم صهیونیستی برای اینکه از این مخمصه بیرون بیاید، دست به جنایت و ترور می‌زند در حالی که طرف مقابل یک لشکر نیست بلکه یک گروه شبه نظامی است، امروز آمریکا و اروپا به حمایت و پشتیبانی از او می‌پردازند و این پشتیبانی نشانه ناتوانی و سرگردانی این رژیم جعلی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید بر کمک به صندوق قرض الحسنه امداد ولایت اضافه کرد: این صندوق از سمت کمیته امداد امام خمینی (ره) با سابقه‌ای روشن ایجاد شده است که با شرکت در این کار خیر به افراد وخانواده‌های نیازمند نیز قرض‌الحسنه داده می‌شود.

نمایشگاه شکوه هجرت که برگرفته از توانمندی‌ها و دستاوردهای گروه‌های جهادی بسیج سازندگی سپاه شهدا آذربایجان‌غربی است، نیز در محوطه مصلا برپا شده بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ