اکران فیلم«در آغوش درخت» در ارومیه/ سینما جای سیاه نمایی محض نیست

اقتصاد ایران: ارومیه - فیلم سینمایی«در آغوش درخت» برگزیده جشنواره فیلم فجر به کارگردانی بابک لطفی خواجه پاشا کارگردان برجسته ارومیه ای کشور با استقبال مردم در پردیس سینمایی مهر ارومیه به اکران در آمد.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها- سکینه اسمی: فیلم سینمایی «در آغوش درخت» به کارگردانی بابک خواجه پاشا و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح و سجاد نصرالهی از ۱۷ مرداد اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده است این بار در ارومیه با حضور کارگران و بازیگران این سریال و جمعی از مسئولان استان و نیز استقبال مردم به اکران در آمد.

قبل از اکران فیلم در پردیس سینمایی مهر ارومیه طی مراسمی که با حضور رئیس حوزه هنری، مدیرکل صدا و سیما و معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری آذربایجان غربی آذربایجان غربی از کارگران و بازیگران این سریال تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

فیلم سینمایی «در آغوش درخت» به کارگردانی بابک لطفی خواجه پاشا و با بازی مارال بنی‌آدم، جواد قامتی، روح‌الله زمانی، اهورا لطفی و رایان لطفی ساخته شده و این فیلم حاصل مشارکت سازمان سینمایی سوره و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

فیلم سینمایی در آغوش درخت که در جشنواره گذشته فیلم فجر توانست تحسین منتقدان را برانگیزد و جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین فیلم اول را دریافت کند.

اکران فیلم«در آغوش درخت» در ارومیه/ سینما جای سیاه نمایی محض نیست

فیلم در آغوش درخت پیوند خوبی بین نهاد خانواده و سنت‌های آذربایجان غربی برقرار کرده است

مدیر حوزه هنری آذربایجان غربی در سخنانی با اشاره به اینکه فیلم در آغوش درخت برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: باید همه سفیر بیشتر دیده شدن این فیلم باشیم چرا که در این وانفسای سینما کارگردان به نام ارومیه کشور فیلمی با مضمون خانواده را با تیم درست و کاربلد تهیه و تولید کرده است.

هادی سعیدی فرد با بیان اینکه آنچه در این فیلم برای ما ارزشمند بوده، دغدغه مندی است که هنرمند در راستای حمایت از بنیان خانواده دارد، عنوان کرد: فیلم سینمایی «در آغوش درخت» بر پایه زیست بوم این استان، برای مناسبت‌های ملی، آب و خاک و هر آنچه از این آب و خاک است ساخته شده است.

مدیر حوزه هنری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه فیلم در آغوش درخت به خوبی توانسته خرده فرهنگ و مناسبت‌های عامیه استان و ارومیه به نمایش در بیاورد، گفت: این فیلم توانسته به خوبی پیوند خوبی بین نهاد خانواده و سنت‌ها و آئین‌های زیست بوم استان را به نمایش بگذارد.

اکران فیلم«در آغوش درخت» در ارومیه/ سینما جای سیاه نمایی محض نیست

در آغوش درخت خانواده را به عنوان شالوده زندگی انسان‌ها به تصویر کشیده است

معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری آذربایجان غربی دیگر سخنران این مراسم نیز با قدردانی از کارگردان ارومیه کشورمان در خصوص تولید فیلمی با مضمون خانواده گفت: خانواده امروز از موضوعات مهم در کشور است که در این فیلم در کنار این موضوع خرده فرهنگ‌های استان به خوبی به تصویر کشیده شده است.

علی رزازی با اشاره به اینکه طلاق امروز مسئله منفور را در برخی از فیلم‌ها به خصوص فیلم‌های خارجی به صورت سیاه و خاکستری و همراه با خشونت بیان می‌شود، افزود: در فیلم آغوش درخت این موضوع به درستی و بدون خشونت به تصویر درآمده است.

وی با بیان اینکه این فیلم تصویر واقعی از داستان زندگی و خانواده را به تصویر می‌کشد، اضافه کرد: این فیلم شیرازه‌های اصلی زندگی را به مردم نشان می‌دهد و روایتی که از طلاق در این فیلم دیده می‌شود به دور از خشونت است.

اکران فیلم«در آغوش درخت» در ارومیه/ سینما جای سیاه نمایی محض نیست

فیلم‌های دهه ۹۰ ایران را کشوری فلک زده و به دور از مدنیت، شعور و روابط اجتماعی نشان دادند

کارگردان ارومیه‌ای فیلم در آغوش درخت نیز در این مراسم با ابراز خوشحالی از اکران این فیلم در شهر پدریش گفت: باید بگویم عده‌ای فکر می‌کنند بچه‌های ساکن شهرستان نمی‌توانند فیلم بسازند اما بچه‌های ساده و خودمانی و همچنین به زعم من فیلسوف و آگاه در تولید فیلم «در آغوش درخت» بدون آنکه دستمزد آن چنانی بگیرند و به دلیل عشقی که به شهرشان داشتند، ۵۰ روز با ما همراه شدند و ما فیلمی را ساختیم که یکی از داوران فستیوال شانگهای چین به من گفت که تازه فهمیده‌ام سرزمین شما چه قدر زیباست.

بابک لطفی خواجه پاشا عنوان کرد: در شهرستان‌ها در حوزه‌های مختلف هنرمندان ناب و نخبه‌های مختلف در رشته‌های متعدد هستند که اثری از آنها در تهران امروز کمتر دیده می‌شود و ما باید نگرش را بازتر کنیم، ایده‌های نمایشی، داستانی و شعرها از بستر یک هویت و اصالت می‌آید که در شهرهای بزرگ کمرنگ شده است. در حال حاضر این بستر در شهرستان‌ها وجود دارد.

وی با انتقاد از سیاه نمایی برخی فیلم‌ها از چهره کشور گفت: متأسفانه جامعه از سیاه‌نمایی و فیلم‌های بی‌بنیه و بی‌اصالت که پیوست به هویت غربی دارند و تاثیرشان از مدیاست، پر شده است، بخشی از فیلم‌های سینمایی دهه ۹۰، خیانتی به فرهنگ و سینمای کشور کردند که تا سال‌ها پاک نخواهد شد و این مسئله برمی‌گردد به مسئولانی که نگرش فرهنگی و هنری درستی ندارند. در حقیقت فیلم‌هایی در راستای خانواده، اعتیاد و … تولید شدند که جامعه ایران را در سطح بین‌المللی فلک زده و به دور از مدنیت، شعور و روابط اجتماعی نشان دادند. سینما جای گفتن تلخی و سیاهی محض نیست بلکه جای گفتن حرف‌هایی است که دوست داریم جهان به آن تبدیل شود.

اکران فیلم«در آغوش درخت» در ارومیه/ سینما جای سیاه نمایی محض نیست

سینما جای سیاه نمایی محض نیست

کارگردان «در آغوش درخت» افزود: از سوی دیگر متأسفانه ابرهای قهرمانان ما یا عملی هستند و یا خائن و مشکل دار. به عنوان مثال قهرمان فیلم «برادران لیلا» چه جنس قهرمانی است؟ کجای دنیا سه برادر این چنین هستند؟ آیا واقعاً یک آدم حسابی در این خانواده وجود ندارند؟ در ضعیف‌ترین محله‌های تهران هم یک آدم حسابی در خانواده پیدا می‌شود. نمایش این آثار ناخودآگاه در ذهن مخاطب بستری به نام فلاکت و نکبت را اپیدمی می‌کند در حالی که ما به آن امتیاز می‌دهیم چون وابسته به برلین، کن، ونیز و … هستیم.

لطفی خواجه پاشا گفت: در روستاها و شهرها بچه‌های نخبه و با استعدادی در زمینه تئاتر، سینما ورزش وجود دارد که لازم و ضروری است این افراد شناسایی و معرفی شوند تا در عرصه‌های مورد نظر تربیت یافته و رشد کنند.

وی با بیان اینکه بهترین بچه‌های با استعداد در روستاها هستند، گفت: باید افرادی را به روستاها بفرستیم تا این بچه‌ها را شناسایی کنند تا بدانند تا در کدام عرصه باید تربیت و رشد کنند.بچه‌های ما به سرعت بزرگ می‌شوند و زمان می‌گذرد و اگر اقدامی صورت نگیرد، در برابر تک تک این بچه‌ها مدیون خواهیم شد.

همچنین در این مراسم از طرف نهادها، اهالی فرهنگ و هنر و اقشار مختلف مردم از بابک لطفی خواجه پاشا کارگردان و نویسنده فیلم سینمایی «در آغوش درخت» تجلیل شده و هدایایی به رسم یادبود از طرف رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی و سایر نهادها و اهالی فرهنگ و هنر اهدا شد.

عوامل تولید این فیلم سینمایی نیز در صحنه حضور یافته و مورد تشویق و تجلیل حاضران قرار گرفتند.

«در آغوش درخت» به کارگردانی و نویسندگی «بابک لطفی خواجه پاشا» است که در آن بحران زندگی کیمیا و فرید در ۱۲ سالگی ازدواجشان با نقش آفرینی مارال بنی آدم، جواد قامتی، روح الله زمانی و اهورا و رایان لطفی به تصویر کشیده شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ