صلح امام مجتبی علیه‌السلام منجر به پایداری ارزش‌های اسلام شد

اقتصاد ایران: بندرعباس- امام جمعه سیریک گفت: اگر امام حسن مجتبی (ع) با معاویه صلح نمی‌کرد ارزش‌های اسلامی به کل از بین می‌رفت ار این رو صلح امام مجتبی علیه‌السلام منجر به پایداری ارزش‌های اسلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محسن سالاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سیریک اظهار کرد: صلح امام حسن مجتبی (ع) دارای دستاوردهای ارزشمند است و اگر این صلح تحقق پیدا نمی‌کرد ارزش‌های اسلامی و جریان نهضتی در این دین مبین و حتی ارکان خاندان پیامبر (ص) توسط معاویه از بین می‌رفت.

وی با بیان اینکه گریه‌های مردم برای مظلومیت اهل‌بیت و با برپایی مراسم اربعین منجر به بالا رفتن اقتدار پرچم اسلام می‌شود، افزود: عدم اقبال عمومی و خیانت سردمداران و خواص در زمان امام حسن (ع) این امام بزرگوار را مجبور به صلح کرد و همین امر موجب شد حکومت و دولت امام مجتبی علیه‌السلام به خوبی پا نگیرد.

امام جمعه سیریک بیان کرد: امام حسن مجتبی علیه السلام اگر نرمش قهرمانه‌ای داشت می‌خواست که ضربه محکم‌تری به دشمن بزند و عقب گرد ایشان به نفع دین اسلام بوده است.

وی نبود بینش و تحلیل سیاسی در مردم جامعه را یکی علل شکست مردم دوران امام مجتبی علیه‌السلام در برابر معاویه دانست و گفت: امام حسن مجتبی علیه السلام یارانی نیاز داشتند که برای ایشان جهاد تبیین کنند که متأسفانه این یاران در آن دوران اندک بودند و نتوانستند کاری از پیش ببرند.

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به جنگ غزه و تحولات اخیر در منطقه ادامه داد: با توجه به اینکه صهیونیست‌ها مهمان ما را در خانه ما شهید کردند، و خون خواهی ملت ایران حقی کاملاً به جا است اما باید صبر کنیم که مسؤولان با تاکتیک و صبر جواب دندان شکنی به دشمنان بدهند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ