ازدواج سفید توطئه غربی است

اقتصاد ایران: تایباد- امام جمعه تایباد گفت: ازدواج سفید توطئه غربی است و جایگاهی در اسلام ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مولانا غلام‌نبی توکلی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تایباد اظهار کرد: شریعت مقدس اسلام ازدواج را حلال دانست و زنا را حرام کرده است؛ متأسفانه امروز شاهد ازدواج سفید در کشورهای اسلامی هستیم در حالی که شریعت مقدس اسلام آن را حرام می‌داند.

امام جمعه تایباد افزود: ازدواج سفید در واقع بازی با الفاظ است و هیچ جایگاهی در اسلام ندارد، برقراری هر نوع رابطه نامشروع خارج از ازدواج اسلامی حرام است و این دستور خداوند متعال است، هیچ مردی حق برقراری ارتباط با زن نامحرم ندارد و این موضوع در جامعه اسلامی جایگاهی ندارد.

وی گفت: آنچه در جوامع غربی رخ می‌دهد، زندگی حیوانی است، البته اهل کتاب این سبک زندگی غربی را قبول ندارند، اما آزادی‌های جنسی که حکومت‌های غربی ایجاد کرده‌اند، باعث شده است حتی خانواده‌های معتقد نتوانند مانع روابط خارج از عرف دینی شوند، بر همین اساس چیزی به اسم بنیاد خانواده در آنجا مفهوم ندارد.

آزادی در اسلام حد و مرز دارد

توکلی بیان کرد: اسلام برای جامعه خود آزادی‌های دارای حد و مرز تعریف کرده است، در حوزه مسائل جنسی، ازدواج رسمی را ترویج می‌کند و با این ازدواج جوان را از بی بندوباری و هرزگی منع می‌کند؛ او را توصیه می‌کند با همسر مشروع خود زندگی اسلامی بسازد و کانون خانواده را تشکیل دهد و پس از ازدیاد نسل به فکر تربیت صحیح فرزندان خود باشد.

امام جمعه تایباد ادامه داد: متأسفانه سبک زندگی غربی امروز در جوامع اسلامی رواج پیدا کرده است و این اشتباه است، زیرا زندگی مسلمان باید بر اساس قرآن باشد، ثمره ازدواج در اسلام، فرزند است و فرزند باید تحت تربیت صحیح قرار گیرد تا فرهنگ اسلام تداوم یابد، این دورِ باطل نیست و تسلسل صحیحی است که تا قیامت قیامت باید ادامه یابد.

وی تاکید کرد: امروز مهم‌ترین علت و بهانه برای فرار جوان از ازدواج در جامعه اسلامی، موضوعات مالی است، جوان بیکار از این بهانه برای فرار از ازدواج استفاده می‌کند؛ این قبول است که پول در ازدواج مهم و مؤثر است، اما اگر ازدواج بخاطر خداوند باشد، خداوند جوان را تأمین می‌کند و می‌فرماید، اگر فقیر هستید (و به این دلیل ازدواج نمی‌کنید) ازدواج کنید تا خداوند شما را بی نیاز کند.

ازدواج در ابتدای جوانی، قانون طبیعت است

توکلی با بیان اینکه وعده خداوند محقق می‌شود، گفت: پدران و مادران ما، ما را تشویق به ازدواج می‌کردند و ما می‌پذیرفتیم در حالی که ماهانه شاید هزار تومانی بیشتر نداشتیم، اما امروز از زندگی خود راضی هستیم؛ نسل جدید هم باید به قانون خداوند اعتماد کند و ازدواج کند، ازدواج در ابتدای جوانی، قانون طبیعت هم هست.

امام جمعه تایباد گفت: برخی می‌گویند ما جوان امروز هستیم و بیشتر از پدران خود می‌فهمیم، این یک غرور کاذب است، اگر کسی به عقل خود عمل کند و خود را از قرآن و سنت بی نیاز بداند، نابود می‌شود. امروز سن روابط نامشروع به ۱۲ سال رسیده است و این جریانی است که جامعه را به پرتگاه فروپاشی می‌برد، هر روز بر آمار طلاق‌ها افزوده می‌شود و این خطرناک است.

وی تاکید کرد: اینکه اولین کار رسول مکرم اسلام (ص) ایجاد پیوند برادری بین انصار و مهاجرین بود، نشان از اهمیت جامعه اسلامی دارد، اما امروز جامعه اسلامی در آستانه فروپاشی است و هر روز شرایط بحرانی‌تر می‌شود و ازدواج صحیح باعث می‌شود این فروپاشی به تأخیر افتاده و جامعه اسلامی تحکیم پیدا می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ