امروز قدرت رسانه در کنار قدرت نظامی تعریف می‌شود

اقتصاد ایران: اصفهان - فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) گفت: عرصه خبرنگاری از چنان اهمیتی برخوردار است که در حوزه قدرت، رسانه و اطلاع رسانی را در کنار قدرت نظامی تعریف می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرتیپ پاسدار مجتبی فدا ظهر جمعه در جمع خبرنگاران افتخاری بسیج ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: شهدای خبرنگار در عرصه‌های مختلف تا آخرین لحظه در وظیفه خبرنگاری و اطلاع رسانی خود ایستادگی کردند شهید محمود صارمی یکی از آنهاست که سالروز شهادت ایشان به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.

وی گفت: عرصه خبرنگاری از چنان اهمیتی برخوردار است که در حوزه قدرت رسانه و اطلاع رسانی را در کنار قدرت نظامی تعریف می‌کنند و در طول تاریخ استکبار و استعمار قبل از تسخیر و اشغال کشورها ابتدا از طریق ارتش‌های رسانه‌ای و دروغ پراکن خود را وارد صحنه می‌شوند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان تاکید کرد: در شرایط حساس امروز کشور و منطقه رسانه‌های کشور باید زمینه ساز همگرایی و انسجام مردم و حفظ منافع ملی باشند و نباید در تحلیل‌های خود به ارکان نظام و دستگاه‌های نظامی و امنیتی خدشه وارد کنند و دو دستگی و تفرقه را در جامعه ایجاد کنند والا خواسته یا ناخواسته در زمین دشمن بازی خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد خط قرمز در حوزه رسانه و خبرنگاری باید منافع ملی عزت و استقلال کشور، توجه به دینداری و اصول و ارزش‌ها باشد و بخشی از فرهنگ سازی رعایت قوانین و مقررات و توجه به مسائل امنیتی بر عهده اهالی رسانه است.

سردار فدا افزود: وقتی درمیدان جنگ بی هدف و پراکنده به سمت دشمن تیر اندازی کنیم کاری از پیش نمی بریم اما اگر حجم آتش را روی دشمن متمرکز کنیم می‌توانیم به او ضربه وارد کنیم در رسانه هم همین موضوع صدق می‌کند ما ظرفیت رسانه‌ای خوبی را در جمعیت انقلابی داریم منتهی هم افزا نیستیم اگر هماهنگ عمل کنیم و جبهه‌ای واحد تشکیل بدهیم می‌توانیم اتفاقات مثبتی را در سطح استان و کشور رقم بزنیم.

وی گفت: رسانه‌ها باید با اطلاع رسانی دستاوردها و پیشرفت‌های کشور بذر امید در دل مردم بکارد و در عین حال با مطالبه گری واقعی و با احترام بدون تخریب وجه کشور در اذهان عمومی به دنبال اصلاح کاستی‌ها و نقاط ضعف‌ها باشند

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) با بیان اینکه بسیج متعلق به مردم است گفت: رسانه‌های بسیج با توجه به ظرفیت و شبکه ای که در کشور دارد می‌تواند با مطالبه گری واقعی و در چهار چوب قانون و با نظارت بر مسئولین در راستای اطلاع رسانی صحیح و به موقع به مردم نقش آفرین باشد و منشأ و مرجع مردم برای حضور در صحنه باشد.

در پایان با اشاره برگزاری کنگره شهدای استان گفت: استان اصفهان با ۶ در صد جمعیت کشور یک دهم شهدای کشور را تقدیم انقلاب کرده و ۱۰ شهر بالای ۱۰۰۰ شهید دارد هر کدام از این شهدا از معلم، کارمند، بازاری، کارگر طلبه و دانش آموز و اقشار دیگر روایت‌هایی دارند که رسانه‌ها وظیفه دارند پیام آنها را در قالب این روایت‌ها به مردم انتقال دهند.

همچنین در این مراسم از پوستر جشنواره رسانه‌ای سپاه و بسیج استان اصفهان رو نمایی شد..

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ