افزایش ۲ برابری مراکز درمانی کربلا برای اربعین نسبت به ۱۴۰۲

اقتصاد ایران: سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس جزئیاتی از گزارشات ارائه شده از سوی مسئولان ستاد اربعین به اعضای کمیسیون متبوعش ارائه کرد.

- اخبار سیاسی -

ولی الله بیاتی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت خدمات رسانی به زائران اربعین ، گفت: وزیر کشور و مسئولان کارگروه‌های ستاد مرکزی اربعین برای بررسی و ارائه گزارش درباره خدمت رسانی به زائران اربعین، میهمان جلسه اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس بودند.

وی با بیان اینکه در این جلسه مسئولان کارگروه‌های ستاد اربعین توضیحاتی را به اعضای کمیسیون ارائه کردند، گفت: طبق گزارشات ارائه شده اقدامات مناسبی برای خدمات رسانی انجام شده و دو ستاد به همین منظور در ایران و عراق تشکیل شده که 19 کارگروه مسئولیت‌های خدمات رسانی را برعهده دارند.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه طبق گزارشات اعلام شده، ورود به کشور عراق بسیار تسهیل شده است، گفت: نیروی انتظامی مدت زمان برای شناسایی افراد جهت عبور از مرز را 5 ثانیه اعلام کرد و همچنین مسئولان نیروی انتظامی در این جلسه مشترک اعلام کردند که با توجه به الکترونیکی شدن کارها به میزان 30 درصد بکارگیری نیروها کاهش پیدا کرده است.همچنین اعلام شد که ظرفیت پارکینگ‌ها در مرز نسبت به سال‌های قبل افزایش داشته است.

بیاتی با بیان اینکه مسئولان مربوطه در این جلسه اعلام کردند که برای استراحت مردم، مکان‌های مسقف پیش‌بینی شده  است، اظهار داشت: همچنین طبق گزارشات ارائه  شده، 70 درصد حمل و نقل توسط مردم انجام و مابقی از طریق حمل و نقل عمومی انجام می‌شود که حدود 95 درصد زمینی و مابقی از طریق هوایی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه همچنین در این جلسه گفته شد که ظرفیت پارکینگ‌ها در مرز نسبت به سال‌های قبل افزایش داشته است، گفت: درباره موکب‌ها نیز گفته شد که 40 درصد در کشور عراق و مابقی در ایران به زائران خدمات رسانی می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس درباره خدمات درمانی گفت: در این باره 12 مرکز در کربلا ایجاد شده که نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است. همچنین حدود 200 خودروی خدماتی و امدادی در مسیر قرار دارند و 300 خودرو نیز از شروع ماه صفر اعزام خواهند شد. از طرفی 117 مرکز درمانی در داخل کشور به طور ثابت خدمت رسانی به زائران می‌کند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اضافه کرد: همچنین طبق گزارش مسئولان مربوطه 14 شرکت هواپیمایی داخلی و 2 شرکت هواپیمایی خارجی خدمات پروازی را به زائران ارائه می‌دهند که حدود 80 درصد خدمات در فرودگاه امام خمینی و مابقی در سایر فرودگاه‌های کشور است.

انتهای‌پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ