موزه سلامت استان همدان از غنی‌ترین موزه‌های سلامت کشور

اقتصاد ایران: همدان-نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه موزه سلامت استان همدان بسیار پرمحتوا و ارزشمند است و به قطعیت می‌توان که از نظر محتوا این موزه غنی‌تر از سایر موزه‌های سلامت کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید رضا حاج بابایی صبح جمعه در آئین افتتاحیه نخستین موزه سلامت غرب کشور با بیان اینکه خیلی کم به همدان پرداختیم و به همین دلیل است که گاهی اوقات در همدان به گنجینه‌های بزرگی که وجود دارد توجه نمی‌کنیم اظهارکرد: قله‌های فرهنگی و تاریخی همدان برای تمامی مردم جهان شناخته شده است.

وی با بیان اینکه انسان‌های ارزشمند و با اصالتی در همدان زندگی می‌کردند، گفت: همدان مهد افراد مهم و دانشمندان مختلفی در حوزه مختلف به خصوص پزشکی است که این مهم نشان دهنده تاریخ ارزشمند و اثر گذار همدان در حوزه درمان و پزشکی است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ثبت جهانی هگمتانه از ۲۱ رأی با ۲۱ رأی در دنیا مصوب شد، عنوان کرد: ثبت جهانی هگمتانه پایان کار نیست و لازم آثار دیگر همدان مثل گنج‌نامه، غار علیصدر و غیره که ظرفیت جهانی شدن را دارد در جهان به ثبت برسند.

وی با بیان اینکه موزه سلامت استان همدان بسیار پر محتوا و ارزشمند است و به قطعیت می‌توان که از نظر محتوا این موزه غنی‌تر از سایر موزه‌های سلامت کشور است، عنوان کرد: تاریخ پر آوازه کهن دیار هگمتانه سبب شد که استان در کشور به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن شناخته شود.

نایب رئیس مجلس تاکید کرد: توصیه من به مسئولین و فرهیختگان این است مثبت اندیشی در جامعه رواج داده و جایگاه همدان در کشور تقویت کنید چرا که تاریخ سه هزار و سیصد ساله همدان همانند ریشه با اصالت است و زمانی که به نسل جوان معرفی شود، به تاریخ پر آوازه و ارزشمند خود افتخار خواهند کرد.

حاجی بابایی با بیان اینکه ایجاد بیمارستان اکباتان اقدام بسیار اثرگذاری است که مورد نیاز همدان بود و می‌تواند همدان را به قطب درمان تخصصی کودکان در غرب کشور تبدیل کند، اضافه کرد: راه آهن همدان افتخاری دیگر است که در تاریخ کهن دیار هگمتان به ثبت رسیده و در آینده نزدیک هیچ نقطه وجود ندارد که از طریق راه آهن به همدان وصل نشود.

موزه سلامت استان همدان امکان مقصد گردشگری بین‌المللی

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای با بیان اینکه همدان ظرفیت بسیار غنی در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی دارد، گفت: این موزه ظرفیت آن را دارد به یک مقصد گردشگری در جهان تبدیل شود

مهندس عباس صوفی؛ دیگر نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در مراسم افتتاحیه اولین موزه سلامت استان همدان با بیان اینکه داشتن موزه یعنی داشتن اصالت، عنوان کرد: از دانشگاه علوم پزشکی همدان برای ایجاد موزه سلامت استان تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه ثبت جهانی فرصتی که تاریخ و اصالت خود را به جهانیان نشان دهیم، مطرح کرد: در این راستا از تمام افرادی که تلاش کردند هگمتانه جهانی شود تشکر و قدر دانی می‌کنم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم که تاریخ پر آوازه کهن دیار هگمتانه را به دنیا نشان دهیم، تصریح کرد: پدر علم پزشکی در دنیا در همدان زیست می کرده و تمام دنیا به بزرگ مرد افتخار می‌کنند و سر تعظیم فرود می‌آوردند ایجاد موزه سلامت نشان دهنده تاریخ و اصالت در حوزه پزشکی است.

صوفی با بیان اینکه همدان ظرفیت بسیار غنی در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی دارد، گفت: این موزه ظرفیت آن را دارد به یک مقصد گردشگری در جهان تبدیل شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ