شروع خوب تکواندو ایران در روز چهاردهم/ غول‌کشی امامی در کشتی آزاد

اقتصاد ایران: چهاردهمین روز از سی و سومین دوره بازی های المپیک پاریس در شرایطی پشت سر گذاشته خواهد شد که کشتی آزاد ایران در انتظار کسب نخستین مدال طلای خود در این دوره از بازی هاست.

به گزارش خبرنگار مهر از پاریس، ورزش ایران در هفته پایانی با کسب چند مدال طلا، نقره و برنز تا حدودی انتظارات را برآورد کرد و امیدوار است در چند روز باقی مانده هم بر تعداد مدال‌هایش اضافه کند.

در چهاردهمین روز این رقابت‌ها ورزشکاران کشورمان در رشته‌های تکواندو، کشتی آزاد و وزنه برداری به مصاف حریفان خواهند رفت که حضور حسن یزدانی در فینال و یک قدمی مدال طلا مهمترین اتفاق این روز است.

حضور مهران برخورداری در فینال و قرار گرفتن تکواندو در آستانه کسب سومین مدال می‌تواند غافلگیری روز چهاردهم باشد. هر چند که فینال حسن یزدانی هم سخت و دشوار است و نرسیدن این ملی پوش پرافتخار به مدال طلا هم می‌تواند اتفاق غافلگیرکننده ورزش ایران باشد.

ورزش کشورمان تاکنون توسط مبینا نعمت زاده (مدال برنز - تکواندو)، ناهید کیانی (مدال نقره - تکواندو)، امین میرزازاده (مدال برنز - کشتی فرنگی)، محمدهادی ساروی (مدال طلا - کشتی فرنگی)، سعید اسماعیلی (مدال طلا - کشتی فرنگی)، علیرضا مهمدی (مدال نقره - کشتی فرنگی) صاحب مدال شده است.

گزارش اتفاقات روز چهاردهم ورزش ایران در همین خبر تکمیل خواهد شد...

غول کشتی امامی در مبارزه اول

یونس امامی در دور اول وزن ۷۴ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد المپیک ۲۰۲۴ پاریس مقابل فرانک چامیزو دارنده مدال‌های طلا، نقره و برنز جهان از ایتالیا با نتیجه ۹ بر ۴ به برتری رسید و راهی یک‌هشتم شد.

 کایل دیک قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از آمریکا در گروه امامی حضور دارد و نماینده کشورمان تا مرحله یک چهارم نهایی با این حریف روبرو نخواهد شد.

برخورداری مبارزه بزرگ را برد 

سومین روز از مسابقات تکواندو المپیک ۲۰۲۴ پاریس از صبح امروز جمعه ۱۹ مرداد در سالن «گراندپله» شهر پاریس پیگیری شد که در مبارزات وزن ۸۰- کیلوگرم مهران برخورداری در اولین مبارزه خود به مصاف «جسوربک جایسانوف» از ازبکستان رفت.

ملی پوش کشورمان در راند اول این مبارزه با وجود نتیجه صفر به صفر با رای داوران یک بر صفر بازنده شد. در راند دوم برخورداری قدرتمند ظاهر شد و ۱۲ بر صفر حریف خود را شکست داد تا کار به راند سوم کشیده شود. در این راند ملی پوش ایران ابتدا ۵ بر صفر از حریف عقب افتاد اما در ثانیه های پایانی بازگشت باشکوهی داشت و ۶ به ۶ مساوی کرد و با رای داوران برنده این مبارزه با نتیجه دو بر یک شد.

مسابقات تکواندو در این دوره از بازی‌ها با حضور ۱۳۴ تکواندوکار از ۶۰ کشور روز ۱۷ مرداد در کاخ «گرندپله» شهر پاریس آغاز شده و تا روز شنبه ۲۰ مرداد ادامه خواهد داشت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ