وظیفه جامعه روحانیت تصمیم‌سازی، رصد، تذکر و تبیین است

اقتصاد ایران: شیراز- دبیر جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه جامعه روحانیت مسئولیت اجرایی ندارد و کارکرد آن مانند شورا و مجلس نیست، گفت: وظیفه جامعه روحانیت تصمیم‌سازی، رصد، تذکر و تبیین است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سیدمحی‌الدین طاهری در نشست جامعه روحانیت شیراز با اشاره به ترور شهید اسماعیل هنیه گفت: نطفه رژیم صهیونیستی از آغاز با جنایت بسته شده و این رژیم از ابتدا جنایتکار بوده و درنده خویی و پست فطرتی آن زبانزد جهانیان است. این انتظار وجود دارد که انتقام خون شهید هنیه سخت‌تر از عملیات وعده صادق باشد تا جنایتکاران دیگر خیال تعرض به ایران را به خود راه ندهند.

وی در ادامه بیان اینکه جامعه روحانیت مسئولیت اجرایی ندارد و کارکرد آن مانند شورا و مجلس نیست، گفت: وظیفه جامعه روحانیت تصمیم‌سازی، رصد، تذکر و تبیین است. برخی این تصور اشتباه را دارند که جامعه روحانیت حق مداخله در امور اجرایی و تصمیم‌گیری را عهده‌دار است در حالی‌که این‌طور نیست و تنها از باب احترامی که جایگاه روحانیت در ساختارهای جمهوری اسلامی دارد به تذکرات آن که خواست مردم و مسائل اجتماعی است، می‌پردازند.‌

طاهری با اشاره به دلیل دلبستگی مسئولان به روحانیت و شأنی که برای این جایگاه قائل هستند، ادامه داد: در موارد متعدد به تذکرات جامعه روحانیت توجه شده که وجود این روحیه و نگاه، شایسته قدردانی است. ضمن اینکه اگر نقدی به مسئولان وارد می‌شود به این معنی نیست که ساختارهای اجرایی ما ناکارآمد است و انصاف نیست خدمات ارزنده نهادها دیده نشود.

دبیر جامعه روحانیت شیراز در ادامه با پرداختن به نقش مؤثر اوقاف در پیشبرد اهداف فرهنگی گفت: موقوفات بسیاری وجود دارد که می‌تواند در خدمت امور فرهنگی و مورد استفاده مردم قرار گیرد و از سازمان اوقاف انتظار می‌رود برای بهره‌مندی مردم شهر از عوائد موقوفات مطابق با شرایط وقف‌نامه و نیاز جامعه برنامه‌ریزی محسوس انجام دهد.

در پایان با بیان اینکه صحنه جامعه باید محل تبلور ارزش‌های دینی باشد، گفت: اینکه آمار حضور بانوان در مراسم اعتکاف دو برابر مردان است، نشانگر این است که باید راهبردهای جذب در مقوله دین دستخوش تحول شود چرا که در زمان جنگ نوجوانان ما برای حضور در جبهه و نیل به شهادت شناسنامه‌های خود را دستکاری می‌کردند و اکنون باید برای حضور در مراسم اعتکاف هم همان روحیه را داشته باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ