ساخت تقریبا ۱۰۰ خانه در تگزاس با کمک فناوری چاپ سه‌بعدی

اقتصاد ایران: یک شرکت ساختمانی به‌لطف چاپگر سه‌بعدی غول‌پیکر، ۱۰۰ خانه در تگزاس می‌سازد.

رويترز گزارش می‌دهد که بیش از ۱۰۰ خانه با چاپگر سه‌بعدی بزرگی به نام ولکان در ایالت تگزاس آمریکا ساخته می‌شوند. این چاپگر حدود ۱۳ متر عرض و بیش از ۴٫۷۵ تن وزن دارد. این پروژه بخشی از سرمایه‌گذاری مشترک شرکت ساختمانی چاپ سه‌بعدی ICON و شرکت ساختمانی Lennar است.

پروژه‌ی ساخت خانه با چاپگرهای سه‌بعدی از نوامبر ۲۰۲۲ (آبان و آذر ۱۴۰۱) آغاز شد و اکنون در آستانه‌ی تکمیل شدن قرار دارد. مالکان خانه‌ها، نقل مکان به برخی از خانه‌های تکمیل شده را که قیمتشان از ۴۵۰ هزار تا ۶۰۰ هزار دلار متغیر است، آغاز کرده‌اند. بیش‌از یک چهارم خانه‌ها تاکنون فروخته شده‌اند.

ربات چاپ‌گر سه‌بعدی درحال ساخت دیوار خانه
ICON

چاپگر سه‌بعدی ICON از مخلوطی از پودر بتن، آب، شن و مواد دیگر برای قرار دادن لایه‌های بتن به شکل لوله برای ساخت دیوارها و در نهایت کل خانه استفاده می‌کند. این خانه‌ها، یک طبقه‌ای با سه یا چهار اتاق خواب هستند و حدود سه هفته طول می‌کشد تا چاپ شوند. فونداسیون و سقف‌های فلزی به روش قدیمی با نیروی انسانی ساخته می‌شوند.

دیوارها طوری طراحی شده‌اند که حتی در شرایط آب و هوایی نامساعد نیز مقاوم و پایدار باشند. براساس بیانیه‌ی مطبوعاتی ICON، طراحی‌ خانه‌ها توسط شرکت معماری BIG-Bjarke Ingels Group انجام و فرآیند ساخت در طول پروژه ساده‌سازی شده است.

مقالات مرتبط
  • بزرگ‌ترین چاپگر سه‌بعدی دنیا، یک خانه را در ۸۰ ساعت می‌سازد
  • پرینتر 3 بعدی چیست و چه کاربردی دارد؟

تنها ضعف خانه‌های مورد بحث ضخامت بالای دیوارها است که باعث ضعیف‌شدن سیگنال وای‌فای می‌شود و ساکنان مجبورند از روترهای اینترنتی مش با سیگنال‌های پخش شده در سراسر خانه به جای یک روتر واحد استفاده کنند.

ICON از چاپگر سه‌بعدی بزرگ خود تنها برای ساخت خانه استفاده نمی‌کند. گفته می‌شود ناسا به استفاده از این فناوری برای ساخت سازه‌هایی روی ماه برای برنامه‌ی اکتشافی آرتمیس علاقه‌مند است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ