هزار قهرمان المپیک از روستاهای دور افتاده کشف می‌شوند

اقتصاد ایران: فیلم سینمایی «در آغوش درخت» همزمان با نمایش در سینماهای سراسر کشور، اکران‌های مردمی خود را از شهر ارومیه و با حضور بازیگران و عوامل فیلم و مسئولان آذربایجان غربی آغاز کرد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، تور اکران‌های مردمی فیلم سینمایی «در آغوش درخت» در شهر‌های ترک زبان با اکران ویژه این فیلم در شهر ارومیه، لوکیشن اصلی ضبط این اثر و با حضور بابک خواجه پاشا کارگردان، سجاد نصرالهی نسب یکی از تهیه‌کنندگان، جواد قامتی و روح الله زمانی از بازیگران فیلم و همچنین مسئولان حوزه هنری استان آذربایجان غربی در پردیس سینمایی مهر ارومیه آغاز شد.

پیش از نمایش فیلم، هادی سعیدی‌فرد رییس حوزه هنری آذربایجان غربی ضمن خوشامدگویی به مهمانان و هنرمندان حاضر در این مراسم، در سخنانی مطرح کرد: در این وانفسای سینما، مردانگی، غیرت، دغدغه می‌خواهد که کسی در حوزه خانواده فیلم بسازد. برای ما ارزشمند و مهم است که کسی با مضمون و محتوای خانواده اثری را خلق کند و افتخار می‌کنیم که هنرمندانی متعهد شبیه بابک خواجه پاشا داریم.

وی در ادامه تاکید کرد: «در آغوش درخت» اثری بر پایه زیست بوم استان آذربایجان غربی است که از خرده فرهنگ‌ها، تعاملات و مناسبات عامیانه و پاک و زلال مردمش شکل گرفته است. به همه عوامل این اثر به ویژه کارگردان خداقوت می‌گویم که هرآنچه از زادگاه خود از دوران کودکی دیده بود، به صورت المان در این اثر بهره برده است. همچنین پیوند بسیار خوبی بین خانواده، این نهاد ارزشمند، و سنت‌ها و زیست بوم این استان در فیلم به نمایش گذاشته است.

در ادامه این مراسم، علی رزازی معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری آذربایجان غربی نیز ضمن خیر مقدم به مهمانان و خداقوت به عوامل «در آغوش درخت» مطرح کرد: ما از ابتدا در جریان ساخت «در آغوش درخت» بودیم و افتخار داشتیم در کنار دوستان باشیم اما باید بگویم که شما امروز با اثری مواجه هستید که برای آن خون دل‌ها خورده شده است. روزی که بابک خواجه پاشا این سوژه را با ما مطرح کرد، گفت که فیلمنامه برداشتی از تجربه واقعی و این اتفاق افتاده است. ما تمام تلاش خود را کردیم که در کنار هنرمندان این اثر تمام قد بایستیم و به این فکر کردیم این عزیزان قصد دارند اثری را خلق کنند تا در کنار پرداختن به مضمون خانواده زیبایی‌های آذربایجان و حتی خرده فرهنگ‌های آن را در تمام دنیا به نمایش بگذارند.

وی در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: «در آغوش درخت» تلاش کرده است شیرازه‌های اصلی زندگی را به همه افراد نشان دهد. از سوی دیگر می‌توان فرم و تکنیک‌ را در بازی اهورا و رایان لطفی ببینیم. ناگفته نماند که مساله طلاق در ذهن ما منفور است و بعضا در سینمای غرب دیدیم که سیاه و خاکستری همراه با خشونت دیده می‌شود اما «در آغوش درخت» روایتی به دور از خشونت داشت و به این موضوع پرداخت که طلاق می‌تواند چه بلایی بر سر عاطفه، روح و روان و وجود ما بیاورد. «در آغوش درخت» تصویری بسیار واقعی از زندگی و خانواده نشان می‌دهد.

در ادامه برنامه، بابک خواجه پاشا کارگردان فیلم، ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری اولین اکران مردمی «در آغوش درخت» در شهر پدری‌اش گفت: از سنگ‌فرش‌های خیابان تا روستاهای این شهر برای من پُر از حس خوب و زیبایی است. متاسفم که باید بگویم عده‌ای فکر می‌کنند بچه‌های ساکن شهرستان نمی‌توانند فیلم بسازند اما بچه‌های ساده و خودمانی و همچنین به زعم من فیلسوف و آگاه در تولید فیلم «در آغوش درخت» بدون آنکه دستمزد آنچنانی بگیرند و به دلیل عشقی که به شهرشان داشتند، 50 روز با ما همراه شدند و ما فیلمی را ساختیم که یکی از داوران فستیوال شانگهای چین به من گفت که تازه فهمیده‌ام سرزمین شما چه قدر زیباست. این تاثیر زحمت دوستان من بود که از یک کارگردان فیلم اولی حمایت کردند.  

 

وی ادامه داد: افرادی که می‌توانند در عرصه فرهنگ، تاریخ، سینما و حتی ورزش نخبه باشند، در روستاها و شهرستان های کوچک هستند. ما باید نگرش را بازتر کنیم و مطمئن باشیم هزار قهرمان المپیک از همین روستاهای دور افتاده کشف می‌شوند. نمی‌شود همه چیز را در تهران پیدا کرد، حتی اگر هنر ناب را در تهران جستجو کنیم، در اکثر موارد کار بچه‌های خارج از پایتخت است. ایده‌های نمایشی، داستانی و شعرها از بستر یک هویت و اصالت می‌آید که در شهرهای بزرگ کمرنگ شده است. در حال حاضر این بستر در شهرستان‌ها وجود دارد و مسئولان هم درباره آن حرف می‌زنند اما چه کسی پای کار می‌آید؟

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ