ماجرای گم شدن هلنا، دختربچه ۱۱ساله اصفهانی

اقتصاد ایران: هلنا دختربچۀ ۱۱سالۀ اصفهانی است که ۷۰ روز از گم‌شدن او در پارک ناژوان این شهر می‌گذرد. پلیس آگاهی قائمیه احتمالاتی می‌دهد، اما تحقیقات هنوز جریان دارد.

ایسنا: هلنا دختربچۀ ۱۱سالۀ اصفهانی است که ۷۰ روز از گم‌شدن او در پارک ناژوان این شهر می‌گذرد. پلیس آگاهی قائمیه احتمالاتی می‌دهد، اما تحقیقات هنوز جریان دارد.

صدف سادات احمدی، خواهر بزرگ‌تر هلنا دختر گمشدۀ اصفهانی، توضیح داد: ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ شمسی، حدود ۹ شب بود که خانوادگی به پارک ناژوان رفتیم. در طول این یک سال، حدود ۳ یا ۴ باری می‌شود که ما به این پارک رفته‌ایم، یعنی کم‌وبیش جزو تفریحات خانوادگی‌مان است.  

او ادامه داد: دور هم نشسته بودیم که هلنا، خواهر ۱۱ساله‌ام، گفت می‌خواهم بروم و برای ‌روشن‌کردن آتش چوب جمع کنم. با اصرار و خواهش زیاد هم گفت. من و  تمام خانواده با خواستۀ هلنا مخالفت کردیم. گفتیم نباید از ما جدا شوی و تأکید کردیم که باید پیش‌مان بمانی.

خواهر هلنا در توضیح اتفاقات آن روز یادآور شد: من به هلنا اعتماد داشتم و گفتم اگر هم می‌خواهی بروی فقط تا آلاچیق اول برو. هلنا یک‌باره از ما دور شد. با وجود اینکه از ما دور شد، مطمئن بودم دختری نیست که خودسرانه کاری کند.

احمدی بیان کرد: هلنا دختری نیست که وقتی جایی می‌رویم خیلی از ما دور شود.  نمی‌دانم یعنی کسی به او گفته است این کار را بکن؟ واقعاً نمی‌دانم، ولی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بعد نگران شدیم. چون دیگر اصلاً ندیدیمش و همۀ ما احساس کردیم گم شده است.

او با بیان این احتمال که یک نفر هلنا را دزدیده است، اظهار کرد: اگر کسی هلنا را دزدیده است، در همین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بوده که خواهرم برای جمع‌کردن چوب می‌رود. بعد از گم‌شدن هلنا از طریق پلیس برای پیداشدن او تلاش کردیم.

خواهر دختر گمشدۀ اصفهانی با تأکید بر اینکه الان در پلیس آگاهی قائمیه یک پرونده تشکیل داده‌اند، خاطرنشان کرد: پلیس به ما توضیح داد که دوربین‌های پارک را بررسی و یک نفر را هم به‌عنوان مظنون بازداشت کرده‌ایم. البته من و خانواه‌ام اطلاعی از شخص بازداشتی نداریم و پلیس فرد خاصی را به ما معرفی نکرده است.

احمدی اضافه کرد: پلیس فقط به ما گفته است که براساس داده‌های پلیس ظاهراً مشخص نیست که اصلاً با هلنا چه‌کار کرده است.

احمدی با اشاره به اینکه به‌غیراز هلنا خواهر و برادر دیگری ندارم، بیان کرد: تا جایی که می‌دانم پلیس دارد پیگیری می‌کند که این فرد مشکوک به آدم‌ربایی با هلنا چه‌کار کرده است. مشخص نیست که مظنون این پرونده مرتکب جنایتی شده یا اینکه هلنا را به شخص دیگری سپرده است و حالش چگونه است. پلیس اطلاعات بیشتری به ما نمی‌دهد و می‌گوید صبر کنید تا جرم مظنون ثابت شود، آن‌وقت علنی‌اش می‌کنیم.

خواهر هلنا با تأکید بر اینکه همۀ ما قطعاً امید داریم که بار دیگر خواهرم را ببینیم و به خانه برگردد، توضیح داد: پلیس آگاهی قائمیه به ما می‌گوید باید با مدارک کامل صحبت کنیم، به‌همین دلیل به ما نمی‌گویند که دقیقاً چه اتفاقی افتاده است. ما خیلی امیدوارم که هلنا دست کسی باشد.

او با اشاره به این نکته که خانوادۀ احمدی تمایل دارد گم‌شدن هلنا هرچه بیشتر رسانه‌ای شود، گفت: ما هنوز دقیق نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده است و به همین خاطر بر رسانه‌ای‌شدن آن و کمک‌گرفتن از مردم تمایل داریم. هر احتمالی می‌توان داد. ممکن است هر اتفاقی افتاده باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ