انعقاد قرارداد اجاره مغازه برای همه اتباع در کاشان ممنوع شد

اقتصاد ایران: کاشان - رئیس اتاق اصناف کاشان گفت:انعقاد قرارداد اجاره مغازه برای تمامی اتباع مجاز و غیرمجاز در کاشان ممنوع است.

مهدی باقی مجرد در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ۴۶ اتحادیه صنفی در کاشان وجود دارد، اظهار داشت: حدود ۲۰ هزار واحد صنفی در سطح شهرستان کاشان در قالب این اتحادیه‌ها فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه حدود شش هزار واحد صنفی از این تعداد بدون مجوز مشغول فعالیت هستند، ابراز داشت: به این واحدهای صنفی اطلاع داده این حداکثر تا یک ماه آینده مهلت دارند که نسبت به درخواست و اخذ پروانه کسب اقدام کنند.

رئیس اتاق اصناف کاشان تصریح کرد: پس از مهلت قانونی و مقرر شده، بازرسان اتحادیه‌ها و اتاق اصناف نسبت به اخطار و پلمب واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب اقدام خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه در صورت پلمب بازگشایی این واحدهای صنفی متخلف پس از سه ماه امکان پذیر خواهد بود، گفت: به استناد ماده ۱۲ قانون نظام صنفی، واحد صنفی قبل از شروع فعالیت باید نسبت به اخذ پروانه کسب رسته مربوطه اقدام کند.

باقی مجرد همچنین با اشاره به برخی از گزارش‌ها مبنی بر بکارگیری اتباع مجاز و غیرمجاز افزود: اشتغال این افراد در تمامی واحدهای صنفی تولیدکننده و توزیع کننده مواد غذایی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

وی تاکید کرد: واحدهای صنفی مشاور املاک هم باید از انعقاد هرگونه قرارداد برای اجاره منزل برای اتباع غیرمجاز و فاقد هویت خودداری کنند.

رئیس اتاق اصناف کاشان با اشاره به اینکه انعقاد قرارداد اجاره مغازه برای تمامی اتباع مجاز و غیرمجاز نیز ممنوع است، گفت: از همشهریان کاشانی می‌خواهیم گزارش‌ها و مشاهدات خود مبنی بر تخلف واحدهای صنفی را از طریق شماره تلفن ۰۳۱۵۵۴۶۷۵۷۹ به اتاق اصناف شهرستان کاشان اطلاع دهند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ