میزان معاینات پزشکی در اردبیل روند کاهشی دارد

اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: میزان معاینات پزشکی در چهارماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل روند کاهشی نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، نگار خوشنویس صبح جمعه با حضور در دفتر خبرگزاری مهر به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: این معاینات پزشکی شامل نزاع، معاینات استخدامی، کار، جواز دفن و بهزیستی اعم از همسرآزاری و سایر عناوین است که پزشکی قانونی در همه این معاینات آمار کمتری نسبت به سال گذشته دارد.

وی خاطرنشان کرد: میزان معاینات نزاع نیز روند کاهشی دارد هرچند که استان اردبیل همچنان رتبه اول نزاع را در کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: در بحث معاینات همسرآزاری میانگین آمار استان نسبت به میانگین کشوری روند کاهشی پیدا کرده است.

خوشنویس به حوادث رانندگی و افزایش معاینات اعم از جرحی و فوتی اشاره کرد و افزود: در بحث معاینات جواز کار و همچنین معاینات روانپزشکی و استخدام‌ها روند افزایشی را نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهدیم.

وی بخش اجساد و روند افزایشی مرگ‌های غیرطبیعی را یادآور شد و بیان کرد: میزان اجساد ارجاعی به پزشکی قانونی آمار بالایی را نشان می‌دهد و ما براساس حکم قاضی و اطلاع بیمارستان این فرآیند را شاهد هستیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل از تسهیل نحوه صدور جواز دفن و کاهش مراجعات در این زمینه خبر داد و اظهار کرد: هرچند میزان مرگ و میر سلاح سرد در این استان در حد صفر است اما آمار مرگ و میر ناشی از سوءمصرف موادمخدر بالا بوده و نگران کننده است.

خوشنویس به موضوع سقط جنین و اصلاح قانون در این زمینه اشاره و خاطرنشان کرد: براساس قانون جوانی جمعیت صدور مجوز سقط با محدودیت روبرو شده و ما هم در بخش مشکلات مادران و هم جنین براساس مستندات و انجام معاینات تخصصی جواز محدودی را در این حوزه صادر می‌کنیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل افزود: مادرانی که به دلایل بیماری درخواست سقط جنین می‌کنند باید حکم قضائی دریافت کرده و اگر این سقط به دلیل مشکلات جنین است براساس سونوگرافی تخصصی و دقیق و رسیدگی به ساختار آناتومی جنین انجام می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ