۱۴ اثر تاریخی و طبیعی استان فارس در فهرست ملی قرار گرفت

اقتصاد ایران: شیراز- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از ابلاغ شماره ثبتی ۱۴ اثر ارزشمند تاریخی و طبیعی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ثابت اقلیدی بابیان اینکه فارس بیش‌ترین تعداد اثر تاریخی ثبتی کشور را دارد گفت: هم اکنون ۱۴ اثر ارزشمند تاریخی و طبیعی در شهرستان‌های استان فارس در فهرست ملی به ثبت رسیده است و شماره ثبتی تا آن نیز ابلاغ شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: اثر تاریخ "آب انبار هشت پخ "در شهرستان لارستان به شماره ۳۴۱۴۴، برم سراب دخترون در شهرستان کازرون به شماره ثبت ۳۴۱۵۲، خانه زارع جدس و کدیور واقع در بافت تاریخی شیراز به شماره ۳۴۱۵۱ و همچنین غار چهل دخترون در شهرستان جهرم پس از تشریفات قانونی لازم به شماره ۳۴۱۵۴ در فهرست ملی به ثبت رسیده است.

ثابت اقلیدی گفت: قلعه گوری محمله در شهرستان خنج به شماره ۳۴۱۲۲، مسجد محمدیه در شهرستان جهرم به شماره ۳۴۱۶۱، حمام گودی در بافت تاریخی شیراز به شماره ۳۴۱۴۷ و "ُکارخانه پنبه" واقع در شهرستان جهرم به شماره ۳۴۱۵۸ در فهرست ملی به ثبت رسیدند.

وی همچنین پل شکسته جدول ترکی در شهرستان کازرون به شماره ۳۴۱۵۵، قلعه پرگو در شهرستان اوز به شماره ۳۴۲۱۱، دبیرستان ذوالقدر در شهرستان فسا به شماره ۳۴۲۰۹، بقایای قلعه سفید در شهرستان اوز به شماره ۳۴۲۱۳ و حمام فدشکویه در شهرستان فسا به شماره ۳۴۲۰۵ را جز آثار ثبت شده در فهرست ملی دانست و افزود: محوطه باستان شناختی دکان فیشور در شهرستان اوز پس از طی تشریفات قانونی لازم به شماره ۳۴۲۰۶ در فهرست ملی جای گرفت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ