ساعت صفر حمله تعیین شده است

اقتصاد ایران: کارشناس سیاسی منطقه غرب آسیا گفت: رایزنی‌ها بین ایران و محور مقاومت آغاز شده و ساعت صفر حمله هم تعیین شده است، زیرا به هر حال محور مقاومت و ایران همزمان عمل خواهند کرد.

حسن هانی زاده کارشناس سیاسی منطقه غرب آسیا در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص ضرورت دادن پاسخ به رژیم صهیونیستی به خاطر ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران، گفت: ایران این حق را دارد که بر اساس قوانین بین‌المللی و طبق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل به رژیم صهیونیستی به خاطر ارتکاب به جنایت ترور شهید اسماعیل هنیه، پاسخ کوبنده‌ای بدهد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از همه ظرفیت و توان دیپلماتیک خود استفاده کرده است، از جمله آن درخواست ایران به شورای امنیت برای برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت بود که در آن نشست، اغلب کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل به جز آمریکا، انگلیس و فرانسه این جنایت را محکوم کردند، این نشان می‌دهد، آن سه کشور که دارای حق وتو در شورای امنیت هستند، در ترور اسماعیل هنیه همکاری مستقیم و غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی داشتند.

این کارشناس سیاسی غرب آسیا بیان کرد: در واقع ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران توسط رژیم صهیونیستی صورت گرفت که نقض حاکمیت دوگانه ایران و قطر تلقی می‌شود. این نقض حاکمیت به اعتبار آن است که اولاً اسماعیل هنیه به دعوت رسمی جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب، به تهران سفر کرده بود و ترور وی نقض آشکار حاکمیت ایران است؛ از سویی اسماعیل هنیه با گذرنامه سیاسی قطری به تهران سفر کرده و مهمان ویژه جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شد و مانند سایر مهمانانی که از سراسر جهان به تهران سفر کرده بودند، از مصونیت سیاسی برخوردار بود.

آمادگی‌افکار عمومی جهان برای پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی

ساعت صفر حمله تعیین شده است

هانی زاده با اشاره به آمادگی افکار عمومی منطقه و جهان برای پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی، گفت: زمینه افکار عمومی برای پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران بسیار مناسب و فراهم است و ایران در زمان و مکان مناسب زمانی که تشخیص دهد، این کار را انجام خواهد داد.

وی با اشاره به تعامل ایران با محور مقاومت ادامه داد: رایزنی‌ها بین ایران و محور مقاومت آغاز شده و ساعت صفر حمله هم تعیین شده است، زیرا به هر حال محور مقاومت و ایران همزمان عمل خواهند کرد اما در پاسخ باید شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی و شرایط داخلی اراضی اشغالی را در نظر گرفت، زیرا اینها جزئی از مؤلفه‌های آن است، لذا باید همه مسائل و جوانب را در نظر گرفت.

این کارشناس بین المللی غرب آسیا با اشاره به شرایط داخلی سرزمین‌های اشغالی خاطر نشان کرد: از یک هفته پیش و بعد از ترور اسماعیل هنیه شرایط در اراضی اشغالی دگرگون شده است، به گونه‌ای که تمام پروازها به فرودگاه بن گوریون در تل آویو لغو شده است. صهیونیست‌ها به فروشگاه‌ها هجوم برده و به ذخیره مواد غذایی پرداختند. همچنین بیش از یک میلیون نفر از صهیونیست‌ها در شمال اراضی اشغالی در حال حاضر حدود یک هفته است که در پناهگاه‌ها به سر می‌برند.

هانی زاده ادامه داد: مراکز صنعتی اقتصادی رژیم صهیونیستی در طول هفته گذشته به خاطر همین احتمالی ایران، تعطیل شده است. از طرف دیگر همه تأسیسات حیاتی و استراتژیک رژیم صهیونیستی توسط ایران و برای پاسخ شناسایی شده است و زمان نهایی حمله با نظر مقامات سیاسی و نظامی تعیین خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ