ونزوئلا «ایکس» را فیلتر کرد

اقتصاد ایران: «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا فرمانی را برای منع دسترسی به شبکه مجازی ایکس به مدت ۱۰ روز امضا کرد.

فارس: «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا فرمانی را برای منع دسترسی به شبکه مجازی ایکس به مدت ۱۰ روز امضا کرد.

ایلان ماسک، مالک شبکه ایکس طی روزهای گذشته بارها درباره انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا که به پیروزی مادورو منجر شده بود مواضعی مداخله‌جویانه اتخاذ کرده بود.

نیکلاس مادورو گفت که ایلان ماسک «با تحریک به نفرت‌پراکنی، جنگ داخلی و خشونت در ونزوئلا» قوانین این پلتفورم را نقض کرده است.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در بخش دیگری از اظهاراتش از واتساپ نیز انتقاد و تصریح کرد بیش از ۷۰ کشور در دنیا استفاده مسئولان خود از این برنامه را منع کرده‌اند زیرا واتساپ یک سیستم جاسوسی است.

ایلان ماسک چند روز پیش از موضع دولت آمریکا در اعلام پیروزی رقیب مادورو در انتخابات ونزوئلا استقبال کرده بود.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته بدون ارائه هیچ مستنداتی مدعی شد که «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور کنونی ونزوئلا نتیجه انتخابات را به رقیبش واگذار کرده است.

بلینکن مدعی شده که «ادموندو گونزالس»، نامزد مخالف دولت ونزوئلا در انتخابات موفق شده «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور مستقر را شکست دهد، اما مادورو نتیجه را به نفع خودش اعلام کرده است.

وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد: «با توجه به ادله فراوان، برای ایالات متحده و مهم‌تر از همه برای مردم ونزوئلا آشکار است که ادموندو گونزالس بیشترین آرا را در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۸ جولای از آن خود کرده است.»

بلینکن در ادامه گفت: «ما به ادموندو گونزالس بابت تبلیغات موفقیت‌آمیزش تبریک می‌گوییم.اکنون وقت آن است که احزاب ونزوئلایی گفت‌وگوها بر سر انتقال مسالمت‌آمیز و محترمانه قدرت منطبق با قوانین انتخابات و اراده مردم ونزوئلا را آغاز کنند.»

اظهارات بلینکن در ادامه سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا در امور داخلی ونزوئلا صورت گرفت. در دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» نیز واشنگتن تلاشی را برای راه‌اندازی کودتا در ونزوئلا آغاز کرد که به شکست منجر شد.

بلینکن مدعی شده که «شورای انتخابات ملی» ونزوئلا بدون ارائه شواهد لازم مادورو را در انتخابات پیروز اعلام کرده است. ساعاتی قبل‌تر از بیانیه بلینکن وزیران خارجه کشورهای گروه ۷ هم از مادورو خواسته بودند نتایج دقیق انتخابات را منتشر کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ