امروز در قم با مشکل کمبود خبرنگار میدانی و متخصص مواجه هستیم

اقتصاد ایران: قم- رییس هیات مدیره خانه مطبوعات استان قم گفت:امروز در قم با مشکل کمبود خبرنگار میدانی و متخصص مواجه هستیم و در سالهای اخیر خبرنگاران موفق به دلیل مشکلات اقتصادی، اغلب جذب دستگاه ها شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی بخشی سورکی رییس هیات مدیره خانه مطبوعات استان قم گفت: یکی از مشکلاتی که در سال های اخیر جامعه رسانه ای با آن دست به گریبان هستند موضوع های معیشتی و عدم تامین مادی بابت فعالیت در این حوزه است به نحوی که برای تعداد قابل توجهی از خبرنگاران امکان گذران زندگی صرفاً با فعالیت در عرصه خبرنگاری فراهم نیست که علت اصلی آن نیز قراردادهای خرید خبر با قیمت های پایین از سوی رسانه هاست.

وی ادامه داد: امروز شرایط به گونه ای است که گاهاً هزینه کرایه آمد و شد خبرنگار برای پوشش یک برنامه خبری، بیش از میزان دریافتی از سوی رسانه برای تهیه خبر است و همین امر انگیزه افراد برای ادامه فعالیت در حوزه خبرنگاری را کمرنگ می کند.

مدیر خبرگزاری مهر در قم افزود: امروز در استان قم با مشکل کمبود خبرنگار میدانی و با تجربه مواجه هستیم و آن دسته از خبرنگاران موفقی که طی سال های گذشته در رسانه ها مشغول به فعالیت بودند به دلیل عدم تامین مالی و مشکلات اقتصادی، اغلب جذب روابط عمومی دستگاه ها، نهادها و سازمان های مختلف شده اند.

وی اضافه کرد: اصناف و حرفه های مختلف در کشور همانند مهندسان، پزشکان و وکلا دارای یک سازمان صنفی هستند که مجموعه فعالیت های آنان در قالب این سازمان تعریف شده، اما متاسفانه خبرنگاران و اهالی رسانه از داشتن این چنین سازمانی محروم هستند.

به باور وی، در طی دو دهه اخیر تلاش هایی از سوی مجلس و دولت برای عملیاتی شدن سازمان نظام رسانه ای انجام شده که خوشبختانه سال گذشته لایحه نظام جامع روزنامه نگاری و رسانه‌ای در کمیسیون فرهنگی دولت به تصویب رسید و در نوبت طرح در صحن دولت است که این امر می تواند بخش عمده ای از مشکلات جامعه رسانه ای کشور در حوزه های مختلف از جمله امنیت شغلی، موضوع بیمه و سایر مسائل و دغدغه های خبرنگاران را مرتفع کند که در نهایت پویایی و نشاط در رسانه ها را به همراه خواهد داشت.

وی گفت: خانه مطبوعات استان قم به عنوان اصلی ترین نهاد پیگیر امور صنفی خبرنگاران با وجود مشکلات عدیده ای که در ساختار و اساسنامه خانه مطبوعات وجود دارد و بودجه و درآمد تعریف شده ای نیز در اختیار این تشکل رسانه ای نیست، می تواند با برنامه ریزی لازم در حوزه ارائه خدمات رفاهی و آموزشی به خبرنگاران نشاط و پویایی را به رسانه ها تزریق کند.

بخشی ادامه داد: در خصوص توجه و پاسخگویی مسوولان دستگاه های مختلف استان قم به مطالبات و پیگیری های خبرنگاران در موضوع های مختلف باید عنوان کرد، این مشکل عدم همکاری لازم مدیران با اهالی رسانه با وجود تاکیدات مکرر استاندار همچنان در برخی از مدیران استانی وجود دارد و اساساً برخی مسوولان دستگاه ها درک درستی از رسانه و ضرورت تعامل با این ابزار در جهت پیشبرد برنامه ها و اهداف شان ندارند، اما برخی مدیرانی نیز داریم که توجه ویژه ای به رسانه ها و ارتباط مستمر و مطلوبی با خبرنگاران دارند که همین امر به موفقیت آن دستگاه نیز کمک کرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ