مجموعه ورزشی ۶ هزار نفری سنندج تا پایان پاییز تکمیل شود

اقتصاد ایران: سنندج_معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان کردستان گفت: مجموعه ۶ هزار نفری سنندج ۷۰ درصد پیشرفت دارد و تا پایان پاییز باید تکمیل و به بهره‌یرداری برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، مریم کاظمی پور شامگاه پنجشنبه در نشست تخصصی با نواب رؤسای هیأت‌های ورزشی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: در شرایطی‌که ما می‌خواهیم تمام رشته‌ها در همه استان‌ها فعال باشد و در المپیک و مسابقات بین‌المللی و آسیایی هم موفق باشیم، همه رشته‌های ورزشی در تمام استان‌های پیشرفته‌ترین کشورها با وجود شرایط اقتصادی بهتر، فعال نیستند.

وی با بیان اینکه تهیه نقشه آمایشی در استان‌ها از تکلیف‌های وزارت ارشاد است، گفت: فاکتورهای متفاوتی از جمله زیرساخت، اقلیم و شرایط قومیتی در تدوین این آمایش سرزمینی مهم است.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان یادآور شد: در زیست بوم کردستان انتظار می‌رود رشته‌هایی همچون کوهنوردی، صخره نوردی و آفرود پیشرو باشد که آمار ورزشکاران سازمان یافته نشان می‌دهد این موضوع محقق نشده است.

کاظمی پور در بخش دیگری از سخنانش به حساسیت وزیر ورزش و جوانان نسبت به کردستان و لزوم توجه به این استان اشاره و اعلام کرد: آمار ۲۰ نفر ملی پوش برای استان کردستان بسیار خوب است و باید به خود ببالید.

وی با اشاره به اینکه مجموعه ورزشی ۶ هزار نفری سنندج ۷۰ درصد پیشرفت دارد، بر لزوم بهره‌برداری از این مجموعه تا پایان پاییز تاکید کرد.

لزوم معافیت باشگاه‌های استان‌های محروم از پرداخت ورودی لیگ‌های کشوری، امکان تحت پوشش بودن مربیان درجه یک، ۲، سه و ملی از بیمه تکمیلی و جذب اعتبار بسیار خوب برای تجهیز فدراسیون‌ها از دیگر مطالبی بود که معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان به آن اشاره کرد.

مربیان حوزه بانوان از جیب خودشان برای بازیکنان هزینه می‌کنند

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان نیز گفت: اغلب مربیان حوزه بانوان از روی عشق و علاقه و از جیب خودشان برای بازیکنان هزینه می‌کنند که اگر این دلسوزی‌ها نبود، شاهد موفقیت بانوان در عرصه‌های مختلف ورزشی نبودیم.

آمنه غلام ویسی بیان کرد: در حال حاضر ۲۰ بانوی ملی پوش در رشته‌های مختلف ورزشی مشغول فعالیت هستند و ۱۸ ورزشکار دعوت شده به اردوی تیم‌های ملی داریم.

وی به کسب ۱۹ مدال رنگارنگ بانوان استان رقابت‌های ملی و بین‌المللی در سال جاری اشاره کرد و افزود: کژان رستمی مدال نقره رقابت‌های دوومیدانی غرب آسیا را به دست آورد که مصداق توانمندی بانوان کردستانی است.

وی یکی از مطالبات بانوان ورزشکار استان را افزایش اعتبارات خواند و گفت: امسال برنامه‌ریزی کردیم که اعتبارات حوزه بانوان در هیأت‌ها جداگانه هزینه شود و صحت هزینه کرد نیز رصد خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان اضافه کرد: امسال جدا از میزبانی مسابقات مختلف ورزشی ملی و استانی در حوزه بانوان، جشنواره فرهنگی ورزشی بانوان روستایی را برگزار کردیم و تلاش ما این است در بقیه نقاط روستایی نیز برگزار شود.

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی ما برای سال آینده، جهش ورزش بانوان در زمینه زیرساخت‌، اعتبارات و ورزش قهرمانی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ