کارکرد رسانه‌های امروز با نسبت به گذشته تفاوت کرده است

اقتصاد ایران: زنجان-استاد روزنامه‌نگاری گفت: کارکرد رسانه‌های امروز با نسبت به گذشته تفاوت کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون صدیقی شامگاه پنج شنبه در آئین تجلیل از خبرنگاران که در سالن همایش اتاق برگزار شد، وضعیت موجود در حوزه رسانه کشور را نامطلوب عنوان کرد و با تاکید بر اینکه این حوزه با وجود همه دستاوردهای که در زمینه حرفه ای داشته دارای مشکلاتی است، گفت: خبرنگاران و روزنامه‌نگاران با حداقل‌ها زندگی می‌کنند و دغدغه معیشتی داشته در حالی که بسیاری همکاران ما حرفه‌ای هستند و کارشان را بلدند.

وی افزود: دغدغه معیشت، از دست دادن شغل و نبود ثبات در منزلت و موقعیت شغلی و اجتماعی خبرنگار موجب می‌شود آن‌کسی هم که مشغول به کار است ناامید و کم‌انگیزه باشد.

صدیقی با بیان اینکه باید کارکرد رسانه‌ها مد نظر قرار گیرد، ادامه داد: باید برای مخاطب نیاز سازی کنیم و سوژه بسازیم و این به فکر و اندیشه نیاز دارد سوژه‌های متعددی وجود دارد که گفت‌وگو با صاحبنظران موجب می‌شود که موضوعات مختلفی بیابیم.

استاد روزنامه‌نگاری با بیان اینکه بیان نظرات کارشناسان و متخصصان هر حوزه در گزارش به ما کمک می‌کند که محتوایی با ارزش و قابل استناد داشته باشیم، گفت: رمز موفقیت در کار روزنامه نگاری و خبرنگاری، عشق و اعتماد است.

صدیقی با بیان اینکه ۳۳ درصد اخبار فضای مجازی واهی است و به این موضوع باید توجه کرد، افزود: خبرنگاران باید با ممارست بیشتر تلاش به صورت حرفه ای فعالیت کنند و این دور از دسترس نیست.

استاد روزنامه‌نگاری گفت: کارکرد کنونی رسانه‌ها نسبت به گذشته تفاوت کرده است و داشتن موضوع برای سوژه‌یابی از نکات مهم برای فعالیت در این حرفه محسوب می‌شود.

صدیقی با بیان اینکه باید متوجه بود که ابزارها هستند که سوژه‌ها را نو می‌کنند والا وقایع جهان در حال تکرار هستند، افزود: داشتن خیال از شاخصه‌های لازم برای خبرنگاراست و امیدواری از دیگر لازمه‌های مورد نیاز برای فعالان رسانه محسوب می‌شود.

موضوع آموزش برای اتاق بازرگانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

رئیس اتاق بازرگانی زنجان نیز در ادامه با تبریک روز خبرنگار را به اصحاب رسانه، به روند فعالیت اتاق زنجان طی مدت فعالیت تیم جدید اشاره کرد و گفت: کانون بخش خصوصی استان اتاقی نو، آرام و آزاد با تمرکز بر تعامل مجدانه و قوی با تمامی سازمان‌ها، رسانه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، نهادهای دولتی است.

صمد یوسفی اصل با اشاره به اینکه دوره جدید اتاق بازرگانی زنجان از اردیبهشت سال قبل آغاز شده است، افزود: در این مدت نیز تلاش بر این بوده که در کنار رویکردهای اقتصادی و اهداف بنیادی اتاق بازرگانی ارتباط با رسانه‌ها نیز به شکل‌های مختلف برقرار باشد که برگزاری نخستین جشنواره اقتصاد و رسانه و دوره آموزشی با همکاری یونسکو از جمله این رویدادها بود.

وی ادامه داد: سال گذشته بسیاری از سفرای ایران در کشورهای مختلف را در زنجان پذیرش کردیم که تقریباً با تمام سفرایی که در عمر اتاق بازرگانی به زنجان دعوت شده‌اند برابری می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: موضوع آموزش برای اتاق بازرگانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و سعی شده برنامه‌های آموزشی را برای دانش‌آموزان، دانشجویان و علاقه‌مندان به حوزه‌های اقتصادی تا صاحبان صنایع در خصوص مباحث مختلف تدوین و اجرا کنیم.

یوسفی اصل افزود: اقتصاد مملکت ما در مقایسه با بخش‌های مختلف جامعه بسیار نحیف است و بخش خصوصی سهم کمی از این اقتصاد را دارد و تنها با ۲۰ درصد در حال تکاپو برای حفظ و بهبود فضای اقتصادی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ