بیانیه مشترک آمریکا، مصر و قطر در خصوص آتش‌بس در غزه

اقتصاد ایران: کشورهای مصر، قطر و آمریکا در بیانیه مشترکی خواستار تسریع در امضای توافق آتش‌بس و آزادی اسرا شدند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سه کشور مصر، قطر و آمریکا  به عنوان میانجی‌گران مذاکرات آتش‌بس میان حماس و اسرائیل، با صدور بیانیه مشترکی گفتند که کلیات توافق روی میز است و تنها جزئیات اجرایی آن باید مورد قبول طرفین قرار بگیرد.

در این بیانیه آمده است: «اکنون زمان آن فرا رسیده است که فوراً به درد و رنج ساکنان نوار غزه، گروگان‌ها و خانواده های آنها پایان دهیم، زمان امضای توافق آتش بس و آزادی گروگان‌ها و بازداشت شدگان فرا رسیده است، ما به عنوان میانجی‌گران آماده هستیم که در صورت لزوم پیشنهاد نهایی را برای حل  و فصل مسائل مربوط به اجرا را ارائه دهیم».

این سه کشور افزودند: «ماه‌ها به دنبال دستیابی به توافق بودیم و اکنون روی میز است و تنها جزئیات اجرایی آن باقی مانده است؛ دیگر نباید زمان تلف شود و هیچ طرفی نباید برای تعویق بیشتر بهانه‌ای داشته باشد».

به گفته این سه کشور، اساس و پایه‌های توافق مبتنی بر اصولی است که جو بایدن در 31 می مطرح کرد و قطعنامه 2735 شورای امنیت نیز آن را به تصویب رساند.

آمریکا، مصر و قطر همچنین گفتند که از اسرائیل و حماس خواسته‌اند تا در تاریخ 15 آگوست مذاکرات را در دوحه یا قاهره از بگیرند تا اختلاف‌های باقی مانده حل و فصل شود.

این بیانیه در حالی است که باراک راوید خبرنگار واللا نیوز سه روز پیش در گزارشی اعلام کرد، دو مسئول عالی‌رتبه اسرائیلی به او خبر دادند که مذاکرات در بن بست قرار داشته و در حال حاضر دستیابی به توافق امری دور از دسترس می‌نماید.

او در این زمینه نوشت: مذاکرات هیئت اسرائیلی در قاهره بدون هیچ نتیجه‌ای به پایان رسید، آنچه که می‌توان در این رابطه اعلام کرد آن است که مذاکرات به بن بست رسیده و توافق دور از دسترس است، این تنها اطلاعاتی است که دو مسئول عالی‌رتبه اسرائیلی شامگاه شنبه به من اطلاع دادند.

روزنامه یدیعوت آحارانوت هم فاش کرد، بعد از اختلاف نظر شدید شکل گرفته بین رؤسای موساد و شاباک که برای مذاکره به قاهره رفته بودند با نخست وزیر اسرائیل، هیئت مذاکره کننده مجبور به بازگشت به تل‌آویو شده است.

در این گزارش آمده است، هیئتی که دیوید برنیاع رئیس سرویس اطلاعات خارجی اسرائیل موساد و رونین بار رئیس سرویس امنیت داخلی اسرائیل شاباک ریاست آن را به عهده داشتند به دلیل اختلافات شدید با بنیامین نتانیاهو به تل‌آویو بازگشت.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ