۱۱۰ نمایندگی خارج از کشور در خدمت "گردشگری سلامت" ایران

اقتصاد ایران: مدیرکل دیپلماسی اقتصاد مقاومتی وزارت امور خارجه گفت: با توجه به وجود ۱۱۰ نمایندگی در خارج از کشور، وزارت امور خارجه آمادگی کامل خود را برای حمایت از توسعه گردشگری سلامت اعلام کرده است.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی IPH2024 توسط انجمن گردشگری سلامت استان تهران و با حمایت ویژه مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی از تاریخ 17 لغایت 19 مرداد ماه 1403 در محل مرکز همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار خواهد شد.

این رویداد که با حضور نمایندگان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بیش از 30 کشور برگزار می‌شود، فرصت مناسبی جهت توسعه مناسبات بین‌المللی و معرفی ظرفیت‌های خدمات درمانی کشور فراهم ساخته و می‌تواند مورد بهره‌برداری فعالان حوزه سلامت و گردشگری سلامت قرار گیرد.

دکتر علی چگینی؛ مدیرکل دیپلماسی اقتصاد مقاومتی وزارت امور خارجه گفت: یک‌سوم کار گردشگری سلامت بر دوش وزارت خارجه است، یعنی خارج از مرزها وزارت خارجه درگیر است. مسئولیت بازاریابی و جذب گردشگر و به خصوص گردشگر سلامت و روادید بر عهده وزارت امور خارجه است.‌

چگینی تصریح کرد: یکی از پیشروترین دستگاه‌ها در حوزه گردشگری سلامت، وزارت خارجه است. ما دست خود را به بخش خصوصی برای همکاری دراز می‌کنیم‌. وزارت بهداشت، گردشگری و وزارت خارجه سه ارگان دخیل در گردشگری سلامت هستند و به عنوان کسی که 7 سال در این حوزه فعالیت کرده‌ایم می‌گویم که با مشکلات زیادی مواجه هستیم.

وی با مقایسه نظام سلامت ایران با کشورهای دیگر به‌ویژه هند گفت: در مدت اقامتم در هند به عنوان سفیر، از نزدیک با چالش‌های سیستم درمانی این کشور آشنا شدم. شلوغی بیمارستان‌ها و هزینه‌های بالای درمان در هند، در مقابل کیفیت بالای خدمات درمانی و هزینه‌های مناسب در ایران، بسیار قابل توجه است. متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم این مزیت رقابتی را به خوبی به جهانیان معرفی کنیم.

مدیرکل دیپلماسی اقتصاد مقاومتی وزارت امور خارجه گفت: با توجه به وجود 110 نمایندگی در خارج از کشور، وزارت امور خارجه آمادگی کامل خود را برای حمایت از توسعه گردشگری سلامت اعلام کرده است. ما در معرفی نظام سلامت باید بودجه داشته باشیم اما هم‌افزایی نظام سلامت ایران برای معرفی به کشورهای دیگر و همسایگان آنگونه که باید نیست! اما به بخش خصوصی تا بخش دولتی بیشتر اعتقاد دارم.

چگینی با اشاره به تجربه‌اش در یکی از کشورهای همسایه گفت: آنجا با فردی آشنا شدم که کاشت مو انجام داده بود. آن فرد از پرداخت 5 هزار دلار برای یک مرحله کاشت مو سخن گفت! این مبلغ بسیار قابل توجه است و جای تعجب دارد که برای چنین خدماتی، هزینه این‌قدر بالا باشد.

مدیرکل دیپلماسی اقتصاد مقاومتی وزارت امور خارجه اظهار کرد: برزیل کشوری توسعه‌یافته است؛ با این حال، به دلیل هزینه‌های بالای درمان در این کشور، بسیاری از شهروندان برزیلی ترجیح می‌دهند برای درمان به ایران سفر کنند. همین موضوع در مورد هند نیز صدق می‌کند. تعداد قابل توجهی از مردم هند به دلیل هزینه‌های گزاف درمان در کشور خود، برای دریافت خدمات درمانی به ایران می‌آیند. حتی بسیاری از هنرمندان مشهور هندی نیز برای درمان بیماری‌های خود به ایران مراجعه کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، دکتر محمود فاضل؛ رییس شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور نیز در ادامه این همایش اظهار کرد: از 15 سال پیش که حوزه گردشگری سلامت در سازمان نظام پزشکی ایجاد شد آیین‌نامه‌های مربوط به آن نیز تدوین شده است.

وی افزود: اعضای دولت و مجلس باید اجازه بدهند که بخش خصوصی کار خود را انجام داده و ریل‌گذاری کنند. امروز قدرت علمی در معرض هجمه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی یعنی افزایش بدون برنامه‌ریزی دانشجویان پزشکی است.

فاضل گفت: از موضوعات دیگری که دولت می‌تواند ریل‌گذاری کند برداشتن مشکلات مربوط به هیئت مقررات زدایی است برخی از مصوبات این هیئت، انضباط تأسیس مؤسسات را از بین برده است.

رییس شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور تصریح کرد: ایجاد تسهیلات مالی بسیار مهم است که برای رونق گردشگری سلامت باید این تسهیلات تعلق بگیرد. ما انضباطی در بخش گردشگری سلامت نداریم و بی‌نظمی داریم. مهمترین علتی که گردشگر خارجی به ایران می‌آید، اعتماد است.

فاضل اضافه کرد: سیمرغ درمانگر در کشور تولید و ثبت جهانی شده، باید در اختیار فعالان گردشگری سلامت قرار گیرد و با توجه به توانمندی ایران در حوزه پزشکی، با ایجاد اعتماد، بیماران خارجی زیادی را جذب کرده و به درآمدزایی بیمارستان‌ها کمک شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ