انتقاد آمریکا از اقدام تل‌آویو علیه دیپلمات‌های نروژ

اقتصاد ایران: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از لغو وضعیت دیپلماتیک ۸ تن از دیپلمات‌های نروژی در کرانه باختری انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در لغو وضعیت دیپلماتیک ۸ تن از دیپلمات‌های نروژ در کرانه باختری واکنش منفی آمریکا را درپی داشت.

بر این اساس، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز در کنفرانس خبری از اقدام اخیر تل آویو انتقاد کرده و بر نقش مثبت اسلو در روند مذاکرات صلح و حل و فصل مناقشه فلسطینیان – اسرائیل تاکید کرد.

میلر در این باره گفت: نروژ سابقه‌ای طولانی در ایفای نقشی سازنده در موضوع تعامل میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین داشته است. ما بر این باور نیستیم که توقف ایفای این نقش از سوی تل آویو بتواند برای حل و فصل اختلافات مفید باشد.

نروژ نقشی بسیار مهم در مذاکرات صلح اسلو داشت. طی این مذاکرات که در سال ۱۹۹۳ انجام و در آمریکا به امضا رسید تلاش شد قطعنامه سازمان ملل درباره راهکار دو دولت را به نتیجه برسد.

در نهایت توافق اسلو با ترور اسحاق رابین، نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی به دست یک جوان صهیونیست افراطی به نتیجه نرسید. بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود درپی ترور رابین در سرزمین‌های اشغالی به قدرت رسید و نخستین دوره زمامداری خود را تجربه کرد.

طی توافق سازش اسلو، جنبش فتح به رهبری یاسر عرفات مالکیت ۷۸ درصد از سرزمین مادری فلسطینی‌ها از سوی رژیم صهیونیستی را پذیرفته بود. با این حال، مقامات تل آویو از پذیرش ۲۲ درصد از سرزمین فلسطینیان شامل کرانه باختری و نوار غزه برای تشکیل کشور مستقل فلسطین اجتناب کردند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ