برنامه وزیران پیشنهادی باید متناسب با رشد ۸ درصدی‌ اقتصادی باشد

اقتصاد ایران: قم- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برنامه های وزرا باید متناسب با رشد ۸ درصدی‌ کشور باشد و در برنامه هفتم نیز ۷۰ برنامه از دولت خواسته شده که باید تدوین و ارائه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جلیلی شامگاه پنجشنبه در مراسم گرامیداشت فرماندهان شهید جبهه مقاومت که در مسجد امیرالمومنین علیه السلام قم برگزار شد گفت: در روزهای گذشته دشمن، مهمان عزیز ما شهید اسماعیل هنیه را به شهادت رساند و مردم ما امروز این مطالبه را دارند که باید پاسخی محکم به اسراییل داده شود و از سوی دیگر قدرت های بزرگ جهان نیز به دنبال آن هستند که واکنش ایران را رصد کنند.

مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: امام راحل در سال ۱۳۴۲ در مورد آمریکا فرمودند که ما در کشوری هستیم که اگر شاه ایران را یک شهروند عادی آمریکا تعرض کند، دادگاه های ایران حق ندارند او را محاکمه کنند.

وی عنوان کرد: باید شرایط امروز کشور را دید و مقایسه کرد با زمانی که کسی در کشور حق حرف زدن علیه رژیم اشغالگر قدس را نداشت و امروز قدرت های بزرگ دنیا این دغدغه را دارند که ایران چه برخوردی در خصوص ترور شهید هنیه خواهد داشت.

جلیلی افزود: برخی از کشورها می گویند ایران اگر می خواهد پاسخ دهد، پاسخ محکمی نباشد و این نشان از قدرت جمهوری اسلامی ایران و عظمت ملت بزرگ ایران دارد که در طی ۶۰ سال اخیر به برکت نهضت امام راحل این قدرت شکل گرفت و مردم در عرصه تولید قدرت نقش بسیار مهمی داشتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در یکی از مذاکرات سولانا از من سوال کرد، مردم سالاری دینی شما با دموکراسی ما چه فرقی دارد که گفتم شما رای می دهید و می روید، اما در ایران افراد هم رای می دهند و حتی ۴ فرزند خود را برای دفاع از کشور و اسلام فدا می کند.

وی با بیان اینکه دشمنان طی این سال ها همه تلاش خود را برای ایجاد تردید در ملت بزرگ ایران به کار بستند اما موفق نشدند، افزود: دشمنان از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نتوانستند انقلاب را تحمل کنند و چند ماه بعد از پیروزی انقلاب، رژیم بعث را به جان کشور انداختند.

نماینده رهبر معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: آمریکا در زمینه تحریم ها فشار حداکثری را اعمال کرد و حتی به این امر نیز بسنده نکردند و گفتند اجازه نمی دهیم ایران حتی یک بشکه نفت بفروشد.

جلیلی اضافه کرد: ملت ایران به قدرت ایمان خود باور دارد و دشمن نیز بر شکست فاحش فشار حداکثری اعتراف کرد.

جلیلی تاکید کرد: رژیم اشغالگر قدس بر مبنای تجاوز و جنایت شکل گرفته و به مرور زمان بر اشغال سرزمین های فلسطین اقدام کردند و حتی به بیروت نیز حمله کرده و رژیم صهیونیستی به معنای واقعی غده سرطانی است و کسانی که در بوجود آوردن این رژیم نقش داشتند نیز امروز در حال حمایت از آنها هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی روند شکست ملت های اسلامی از رژیم اشغالگر قدس متوقف شد و حزب الله و حماس ظهور و بروز پیدا کردند و با اتحاد یکدیگر و با اتکال به گفتمان انقلاب اسلامی ایران مقاومت و ایستادگی را سرلوحه کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی همه آبرو و حیثیت صهیونیست ها را ریخت گفت: در چند سال قبل به خاطر فوت یک خانم در ایران، سران و مقامات برخی از کشورها اشک تمساح می ریختند در حالی که امروز پس از شهادت بیش ۴۰ هزار نفر از مردم فلسطین که غالبا زن و کودک بودند از این جنایت سخنی به میان نمی آورند و هیچ اقدامی برای توقف این وحشی گری ها نمی کنند.

جلیلی افزود: امروز ده ماه از طوفان الاقصی می گذرد و طی این مدت صهیونیست ها همه جنایت ها را به کار بستند و ده ها و صدها تن بمب بر سر مردم غزه ریختند اما با این اوصاف نتوانستند به هیچ یک از اهداف خود برسند که این امر موجب از بین رفتن ابهت و حیثیت آنان شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در تحلیل مسایل و در آنچه که بر ما می گذرد باید دید که شرایط قبل و فعل ما چگونه بوده است و هیچ زمان ایران در این سطح قدرت نداشته است.

وی با بیان اینکه دشمن تلاش کرد تا نسل انقلابی در این کشور تکثیر نشود، افزود: پس از دهه ها گذشت از پیروزی انقلاب اسلامی افرادی همانند شهید حججی که در سالگرد شهادت این رزمنده شجاع قرار داریم تربیت شدند که آمریکا را در سوریه زمین گیر کردند و نگذاشتند به اهدافشان برسند و اوباما نیز بر این موضوع اعتراف کرده بود.

جلیلی تصریح کرد: امروز فرصت تاریخی در اختیار ایران اسلامی قرار دارد و دشمنان طی صد سال اخیر در منطقه ما جنایات بسیاری را انجام دادند و امروز باید از قدرت کشور حراست کرد و در عرصه های مختلف تعالی کشور را به دنیا نشان داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: امروز وظیفه همه ما است که به دولت کمک کنیم و منتخب ملت را که مورد تایید و تنفیذ رهبر انقلاب قرار گرفته را در راستای پیشبرد اهداف کشور یاری کنیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی افزود: اجرای سیاست های کلی نظام و برنامه هفتم که مورد تاکید رییس جمهور نیز بوده باید محقق شود و اگر موضوعاتی مورد غفلت قرار گرفت و یا اگر مسیر خطایی دنبال می شود این مسائل را باید تذکر داد و مطالبه کرد.

وی با بیان اینکه کشور باید رشد ۸ درصدی داشته باشد، افزود: در برخی از سالهای قبل از دولت شهید رییسی رشد اقتصادی کشور منفی بوده که این عقب ماندگی کار جدی می خواهد.

وی با اشاره به معرفی وزیران در هفته آینده به مجلس گفت: برنامه های وزرا باید متناسب رشد ۸ درصدی‌ اقتصاد کشور باشد و در برنامه هفتم ۷۰ برنامه از دولت خواسته شده که دولت باید ارائه کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ