شایعه بزرگ: مایکروسافت هدست واقعیت ترکیبی جدیدی برای رقابت با اپل ویژن پرو می‌سازد

اقتصاد ایران: ظاهراً مایکروسافت به‌زودی هدست واقعیت ترکیبی خود را به جنگ ویژن پرو و متا کوئست می‌فرستد.

تاکنون، بازار هدست‌های واقعیت ترکیبی در اختیار چند شرکت خاص از جمله متا و اپل بوده است؛ باوجوداین، اگر گزارش‌های اخیر درست باشند، با ورود قریب‌الوقوع مایکروسافت به این حوزه، رقابت از همیشه داغ‌تر خواهد شد.

به گزارش The Elec (به نقل از برد لینچ در X)، مایکروسافت برای خرید صدها هزار پنل میکرو اولد برای رقیب اپل ویژن پرو با سامسونگ دیسپلی همکاری می‌کند. این نمایشگرها احتمالاً‌ برای هدستی در نظر گرفته شده‌اند که تمرکز اصلی‌اش روی سرگرمی، به‌ویژه بازی و تماشای فیلم، خواهد بود. اگر مایکروسافت به توسعه‌ی محصول ناشناخته‌اش ادامه دهد، ممکن است این دستگاه واقعیت ترکیبی تازه تا سال آینده عرضه شود.

ویژن پرو، اولین ورود اپل به فضای واقعیت ترکیبی، با طراحی خیره‌کننده و کیفیت ساخت بالا، توجه زیادی را به خود جلب کرد؛ اما برچسب قیمتی ۳۵۰۰ دلاری جلوی فروش بالای آن را گرفته است؛ این کاهش فروش تا حدی بوده که طبق گزارش‌ها، اپل مشغول توسعه‌ی نسخه‌ای ارزان‌تر از ویژن پرو است.

مقالات مرتبط:
  • انویدیا از ویژن پرو اپل برای کنترل ربات‌های انسان‌نما استفاده می‌کند [تماشا کنید]
  • ویژگی جنجالی اپل ویژن پرو وارد هدست‌های متا می‌شود؟

در نقطه‌ی مقابل، سری هدست‌های متا کوئست از متا، با قیمت مناسب‌تر خود محبوبیت زیادی بین علاقه‌مندان به واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی پیدا کرده‌اند؛ همین قیمت پایین‌تر باعث شد تا تنها کمی بعد از عرضه‌ی ویژن پرو، مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، کوئست را به‌عنوان جایگزینی برای هدست واقعیت مجازی اپل معرفی و آن را با عرضه‌ی به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری، به گزینه‌ی جذاب‌تری برای کاربران تبدیل کند.

با بالا گرفتن رقابت غول‌های فناوری برای به‌سلطه درآوردن بازار نوظهور هدست‌های واقعیت مجازی و ترکیبی، باید دید ردموندی‌ها، که محصولی مانند هولولنز را در کارنامه دارند، چه بازیکنی را به زمین بازی می‌فرستند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ