کشتی فرنگی ایران «بهترین» المپیک شد/شاگردان رنگرز فراتر از انتظار

اقتصاد ایران: تیم ملی کشتی فرنگی ایران که با ۶ ملی پوش راهی المپیک ۲۰۲۴ شده بود با کسب چهار مدال طلا، نقره و برنز عنوان قهرمانی این دوره از بازی ها را به خود اختصاص داد و عملکردی فراتر از انتظار داشت.

به گزارش خبرنگار مهر از پاریس، شاگردان حسن رنگرز که با سه فینالیست عملکرد فوق العاده ای در سی و سومین دوره بازی های المپیک داشتند در شرایطی به کار خود پایان دادند که  با کسب ۲ مدال طلا، ۱ مدال نقره و ۱ مدال برنز برای اولین بار با کسب ۴ مدال در المپیک تاریخ ساز شد و بهترین عملکرد را بین تیم های حاضر از خود به جای گذاشت.

برای تیم ایران سعید اسماعیلی در وزن ۶۷ کیلوگرم و محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا علیرضا مهمدی در وزن ۸۷ کیلوگرم به مدال نقره و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند. همچنین مهدی محسن نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم پنجم شد و امین کاویانی نژاد نیز در وزن ۷۷ کیلوگرم در جایگاه هشتم قرار گرفت.

در تیم ملی کشتی فرنگی ایران امین میرزازاده با قرعه نامناسبی مواجه شد و در دومین مبارزه به لوپز کوبایی خورد و با شکست برابر وی راهی شانس مجدد شد و در نهایت به مدال برنز رسید.

سعید اسماعیلی و محمدهادی ساروی با صعود به فینال و پیروزی برابر حریفانشان عنوان قهرمانی و مدال طلا را به خود اختصاص دادند و علیرضا مهمدی با وجود حضور در فینال نتوانست به پیروزی برسد و به مدال نقره دست پیدا کرد.

مهدی محسن نژاد به عنوان پنجمی دست پیدا کرد و امین کاویانی نژاد نیز به عنوانی در این دوره از بازی ها دست پیدا نکرد.

هر چند تیم ملی کشتی فرنگی ایران از نظر کیفیت مدال نتوانست به المپیک لندن برسد که با سه مدال طلا تاریخی ترین نتیجه را کسب کرده بود، اما از نظر تعداد مدال با دو طلا، یک نقره و یک برنز از لندن پیشی گرفت.

گزارش عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس:

در وزن ۶۰ کیلوگرم مهدی محسن نژاد پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر  عبدالکریم فرگات از الجزایر را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب کنیچیرو فومیتا دارنده مدال های نقره المپیک و جهان از ژاپن شد و با توجه به حضور این حریف ژاپنی در دیدار فینال، محسن نژاد به گروه بازنده ها رفت. محسن نژاد در این گروه با نتیجه ۱۰ بر ۱ کوین رودریگوئز دی آرماس از کوبا را مغلوب کرد و به دیدار رده بندی راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۳ بر ۱ مغلوب  ژولامان شارشنبکوف قهرمان جهان از قرقیزستان شد و در جایگاه پنجم ایستاد.

در وزن ۶۷ کیلوگرم سعید اسماعیلی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر اسحاق قایو از الجزایر را شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۹ بر صفر از سد لوئیس اورتا سانچز قهرمان جهان و المپیک از کوبا گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. اسماعیلی در این مرحله در یک کشتی هیجانی با نتیجه ۱۰ بر ۴ از سد اسلاویک گالستیان از ارمنستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی با نتیجه ۶ بر ۵ از سد پرویز نصیب اف نایب قهرمان المپیک از اوکراین گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۷۷ کیلوگرم امین کاویانی نژاد در دور نخست با نتیجه ۱ بر ۱ از سد یوسوانیس پنا فلورس از کوبا گذشت. وی در دور بعد با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب مالخاز آمویان دارنده مدال های طلا و برنز جهان از ارمنستان شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی از دور رقابت ها کنار رفت و هشتم شد.

در وزن ۸۷ کیلوگرم علیرضا مهمدی در دور نخست در یک کشتی بسیار زیبا و با نتیجه ۹ بر صفر کارلوس مونوز جارامیلو از کلمبیا را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر ۱ آرکادیوز کولینیچ از لهستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. مهمدی در این مرحله در یک کشتی سخت با نتیجه ۳ بر ۳ از سد ژان بلنیوک قهرمان جهان و المپیک از اوکراین گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی با نتیجه ۷ بر صفر مغلوب سمن نوویکوف دارنده مدال برنز جهان از بلغارستان شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی در دور اول با نتیجه ۱۰ بر ۱ جوزف راو از آمریکا را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه ۸ بر صفر اوزور ژوژوپبکوف از قرقیزستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. ساروی در این مرحله با نتیجه ۶ بر صفر محمد جبر از مصر را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. ساروی در دیدار پایانی با نتیجه ۴ بر ۱ از سد آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان گذشت و با کسب مدال طلا، کاروان ورزشی ایران را نیز صاحب اولین مدال طلا در بازی های المپیک ۲۰۲۴ کرد.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده در دور نخست با نتیجه ۳ بر ۱ آدام کون از آمریکا را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد مقابل میخاین لوپز دارنده ۴ مدال طلای المپیک، ۵ مدال طلا و ۳ مدال نقره جهان کوبا مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت. میرزازاده در این گروه با نتیجه ۹ بر صفر لی سئونگ چان از کره جنوبی را مغلوب کرد و به دیدار رده بندی راه یافت. نماینده کشورمان برای کسب مدال برنز مقابل صباح شریعتی از آذربایجان قرار گرفت و با نتیجه ۴ بر صفر حریف خود را از پیش رو برداشت و ضمن کسب اولین مدال برنز تاریخ سنگین وزن کشتی فرنگی ایران در المپیک، اولین مدال کاروان ورزشی ایران را بدست آورد.

رده بندی انفرادی مسابقات:


۶۰ کیلوگرم: ۱- کنیچیرو فومیتا (ژاپن) ۲- لیگیو کائو (چین) ۳- ژولامان شارشنبکوف (قرقیزستان) و سی یئونگ ری (کره شمالی) ۵- مهدی محسن نژاد (ایران) و ریبر رودریگوئز اروزکو (ونزوئلا)

۶۷ کیلوگرم: ۱- سعید اسماعیلی (ایران) ۲- پرویز نصیب اف (اوکراین) ۳- حسرت جعفراف (آذربایجان) و لوئیس اورتا سانچز (کوبا) ۵- اسلاویک گالستیان (ارمنستان) و امانتور اسماعیل اف (قرقیزستان)

۷۷ کیلوگرم: ۱- نائو کوزاکا (ژاپن) ۲- دمیو ژاداریف (قزاقستان) ۳- آکژول محموداف (قرقیزستان) و مالخاس آمویان (ارمنستان) ۵- سانان سلیمان اف (آذربایجان) و آرام واردانیان (ازبکستان) ۸- امین کاویانی نژاد (ایران)

۸۷ کیلوگرم: ۱- سمن نوویکوف (بلغارستان) ۲- علیرضا مهمدی (ایران) ۳- ژان بلنیوک (اوکراین) و توپرال بیسلطانوف (دانمارک) ۵- داوید لوسونزی (مجارستان) و آرکادیوز کولینیچ (لهستان)

۹۷ کیلوگرم: ۱- محمدهادی ساروی (ایران) ۲- آرتور الکسانیان (ارمنستان) ۳- گابریل روسیلو کیندلان (کوبا) و اوزور ژوژوپبیکوف (قرقیزستان) ۵- رستم آساکولوف (ازبکستان) و محمد جبر (مصر)

۱۳۰ کیلوگرم: ۱- میخائین لوپز (کوبا) ۲- یاسمانی آکوستا فرناندز (شیلی) ۳- امین میرزازاده (ایران) و لینگژی منگ (چین) ۵- صباح شریعتی (آذربایجان) و عبدالطیف محمد (مصر)

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ