موفقیت دولت به معنی موفقیت کشور است

اقتصاد ایران: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: موفقیت دولت به معنی موفقیت کشور است و وقتی دولتی توسط رهبری تنفیذ می‌شود، وظیفۀ همه حمایت از اوست.

به گزارش خبرگزاری مهر ٬ نشست سعید جلیلی با دانشجویان حاضر در دورۀ معرفتی تشکیلاتی «اسلام ناب» با عنوان "قیام جوانان برای تحول ایران" پنجشنبه ۱۸ مرداد در شهر قم برگزار شد.

جلیلی در این نشست که با پرسش و پاسخ دانشجویان حاضر در این دوره همراه بود، گفت: جامعۀ دانشجویی یکی از پیشتازان و پیشگامان نقش‌آفرینی در جامعه است. اگر ما بخواهیم نقش آفرینی کنیم باید بدانیم در چه نقطه‌ای هستیم؛ خصوصاً اگر این نقطه یک بزنگاه تاریخی باشد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین موضوعات در اثرگذاری، فهم جهت‌گیری است که اصل افتراق‌ها هم در تعیین جهت‌گیری به‌وجود می‌آید. بحث این است که اصلاً با چه مبنایی می‌خواهیم این حرکت را انجام بدهیم؟

جلیلی با بیان اینکه امروز اگر ادعای دنبال‌کردن اندیشۀ حضرت امام (ره) را داریم، باید بدانیم براساس تعابیر ایشان ما در موقعیت فعلی چه نقشی داریم و برای ایفاکردن این نقش چه برنامه‌هایی داریم تصریح کرد: موفقیت دولت به‌معنیِ موفقیت کشور است و وقتی دولتی توسط مردم انتخاب و توسط رهبری تنفیذ می‌شود، وظیفۀ همه این است که با حمایت از نقاط مثبت و یادآوریِ نقص‌ها به حل مشکلات کشور توسط دولت کمک کنند.

عضو مجموعه تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: این جمع با روحیۀ پرنشاطی که دارد، می‌تواند کارهای بسیار مفیدی در حوزۀ جهاد تبیین انجام دهد و مهم این است که جوشش و رویشِ حرکت متوقف نشود و هرکس بتواند نقش خود را در این حوزه پیدا کند؛ نه اینکه منتظر باشد تا دیگران برای او نقش تعیین کنند.

جلیلی ادامه داد: یکی از مشکلات در جامعه، تبیین جایگاه رئیس‌جمهور است؛ در همین انتخابات هم برخی نقص‌ها و عیب‌ها در تعریف جایگاه رئیس‌جمهور بود. بر مبنای تعریف درست از جایگاه ریاست‌جمهوری و کار اجرایی می‌توان به فهم درست از شایستگیِ افراد برای ریاست‌جمهوری رسید

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: رئیس‌جمهور کسی است که باید در لحظه برای تمام مسائل کشور تصمیم بگیرد؛ این مسائل خیلی فراتر از موضوعاتی مثل پل‌ساختن یا کاره‌ای مشابه است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ