توسعه‌دهندگان اندروید اکنون می‌توانند برای تست اپ‌هایشان، آن‌ها را روی گوشی‌های سامسونگ، شیائومی و اوپو، استریم کنند

اقتصاد ایران: امکان استریم اپلیکیشن‌های اندروید روی گوشی‌های سامسونگ و شیائومی دردسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفت.

گوگل در رویداد I/O 2024 برای اولین‌بار از قابلیت استریم مستقیم اپلیکیشن‌ها روی دستگاه‌های اندرویدی (Android Device Streaming) رونمایی کرد. هدف اصلی این فناوری، تسهیل فرایند تست اپلیکیشن‌های توسعه‌دهندگان روی سخت‌افزارهای مختلف است. به‌بیان‌دیگر، این تکنولوژی به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد بدون نیاز به خرید چندین گوشی برای تست، اپلیکیشن‌های خود را با روشی سریع‌تر و ساده‌تر روی دستگاه‌های واقعی آزمایش کنند.

قابلیت استریم مستقیم اپلیکیشن‌ها روی دستگاه‌های اندروید ابتدا به‌صورت آزمایشی و محدود راه‌اندازی شد و فقط از دستگاه‌های پیکسل گوگل پشتیبانی می‌کرد. بر اساس پست وبلاگی گوگل، ویژگی مذکور به‌زودی از تعداد بیشتری دستگاه اندرویدی پشتیبانی خواهد کرد.

با اینکه گوگل هنوز لیست دستگاه‌هایی را که استریم مستقیم اپلیکیشن‌‌ها از آن‌ها پشتیبانی می‌کند ارائه نکرده است، این شرکت می‌گوید گوشی‌های جدید از برندهای مختلف ازجمله شیائومی، اوپو و حتی تعداد بیشتری از مدل‌های گوشی سامسونگ مثل گلکسی S24 به این لیست اضافه می‌شوند.

دستگاه‌های میان‌رده و اقتصادی نیز اهمیت بسیار زیادی دارند، زیرا توسعه‌دهندگان باید اپلیکیشن‌های خود را روی سخت‌افزارهای مختلف تست و از سازگاری آن‌ها اطمینان حاصل کنند.

ویژگی استریم اندروید در اندروید استودیو
Google

ایده‌ی استریم مستقیم اپلیکیشن‌ها روی دستگاه‌های اندرویدی قطعاً جذاب است و می‌تواند به‌میزان چشمگیری در هزینه‌های توسعه‌دهندگان صرفه‌جویی کند، زیرا با ویژگی مذکور نیازی به خرید دستگاه‌های تست متعدد وجود ندارد.

مقالات مرتبط:
  • گوگل با پروژه IDX، محیط برنامه‌نویسی اندروید استودیو را به وب می‌آورد
  • آپدیت بزرگ اندروید معرفی شد؛ بازی‌ها را با چهره و حرکات سر اجرا کنید

سؤال مهم این است که آیا استفاده از قابلیت استریم مستقیم اپلیکیشن‌های اندرویدی می‌تواند ریسک امنیتی به‌همراه داشته باشد؟ گوگل ادعا می‌کند تلاش‌هایی برای اطمینان از ارتباط امن و کارامد با اندروید استودیو (Android Studio) انجام داده است و همه‌ی ارتباطات را ایزوله می‌کند تا از هرگونه نشت اطلاعات یا رازهای تجاری جلوگیری شود. درواقع اطلاعات توسعه‌دهندگان پس‌از پایان فرایند تست به‌طور کامل از دستگاه هدف پاک و آن گوشی ریست‌فکتوری خواهد شد تا سایر توسعه‌دهندگان نتوانند به اطلاعات مذکور دسترسی داشته باشند.

اطلاع دقیقی از هزینه‌ی نهایی استفاده از ویژگی استریم مستقیم اپلیکیشن‌ها روی گوشی‌های اندروید وجود ندارد، اما گوگل این سرویس را تا فوریه‌ی ۲۰۲۵ (بهمن و اسفند ۱۴۰۳) به‌صورت رایگان ارائه می‌دهد. نکته‌ی دیگر اینکه توسعه‌دهندگان برای دسترسی به ویژگی مذکور باید فرم مخصوصی را پر کنند و منتظر تأییدیه بمانند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ