مایکروسافت سال‌ها پیش می‌خواست ویندوز را با سیستم‌عاملی دیگر جایگزین کند

اقتصاد ایران: چند سال پیش مایکروسافت تصمیم گرفت که از معماری پیچیده‌ی ویندوز دست بکشد و به سمت یک سیستم‌عامل مبتنی‌بر ابر حرکت کند.

ویندوز به‌عنوان سیستم عامل غالب دسکتاپ شناخته می‌شود. با ظهور اینترنت، استفاده از ویندوز نیز بسیار گسترده شد. ویندوز ۹۵ اولین سیستم‌عامل سازگار با اینترنت بود و رویای بیل گیتس برای داشتن یک کامپیوتر در هر خانه را تحقق بخشید.

بنابر گزارش WindowsCentral، در آن زمان، ظهور اینترنت فرصت‌های جدیدی را پیش روی مایکروسافت قرار داد و این شرکت را مجبور کرد تا به‌دنبال راه‌حل‌های جدیدتری باشد. در نتیجه، آن‌ها شروع‌به توسعه‌ی سیستم‌عامل جدیدی به نام میدوری (Midori) کردند که می‌توانست جایگزین مناسبی برای ویندوز شود.

پروژه میدوری برای مایکروسافت بسیار امیدوارکننده بود. میدوری دارای یک مرورگر وب با رابط کاربری مدرن بود که هم‌زمان با حفظ سازگاری با نرم‌افزارهای موجود در ویندوز، تجربه‌ای ساده و مدرن را فراهم می‌کرد. مایکروسافت برای بهبود عملکرد و امنیت میدوری، زبان جدیدی به نام #M را توسعه داد که به‌عنوان یک توسعه‌دهنده برای زبان‌های #C و #Sing عمل می‌کرد.

در سال ۲۰۱۳، این سیستم عامل از مرحله‌ی تحقیقاتی به گروه سیستم‌عامل‌های یکپارچه‌ی مایکروسافت منتقل شد. اما بنابر دلایلی که هیچ وقت مشخص نشد، مایکروسافت در سال ۲۰۱۵ تصمیم گرفت پروژه‌ی میدوری را لغو کند. جالب است بدانید که این شرکت قول داد، بهبودها و ویژگی‌های جدیدی که برای میدوری در نظر گرفته شده بود را در پروژه‌های آینده‌ی خود بگنجاند.

اگرچه بیشتر این برنامه‌ها درون سازمانی باقی ماندند و اکثر ویژگی‌های آن‌ها ناشناخته ماند، اما برخی از ویژگی‌های آن پروژه ممکن است در سیستم عامل ویندوز و سرویس‌های ابری مایکروسافت مانند Azure پیاده‌سازی شده باشند.

مقالات مرتبط
  • «مایکروسافت با هیچ مبلغی نمی‌تواند اپل را به استفاده از بینگ راضی کند»: صحبت‌های جنجالی دادگاه ضدانحصار گوگل
  • با این مراحل ساده، ویندوز ۱۱ را روی گوشی خود نصب کنید! [تماشا کنید]

در نهایت، میدوری نشان‌دهنده‌ی تلاش مایکروسافت برای نوآوری و پیشرفت در زمینه‌ی سیستم‌عامل‌ها و تکنولوژی‌های ابری در چندین سال پیش است. با وجود اینکه این پروژه به نتیجه نرسید، اما می‌توان متوجه تأثیرات قابل توجه آن روی محصولات و خدمات آینده‌ی مایکروسافت مخصوصا در ویندوز ۱۱ شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ