پوشش زنده اتفاقات روزسیزدهم ورزش ایران/صعود تاریخی کیانی به فینال

اقتصاد ایران: سیزدهمین روز از سی و سومین دوره بازی های المپیک برای ورزش ایران در شرایطی آغاز شد که کشتی فرنگی همچنان چراغ ورزش را روشن نگه داشته و امشب دو فینالیست و شانس کسب مدال طلا خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر از پاریس، رقابت ورزشکاران ایران در سیزدهمین روز از المپیک سی و سوم امروز پنجشنبه با رشته های کشتی فرنگی، تکواندو و صخره نوردی پیگیری خواهد شد که ملی پوشان کشورمان شانس کسب مدال را دارند.

در این میان کشتی فرنگی که تاکنون صاحب دو مدال طلا و برنز شده است، امشب برای رسیدن به دو مدال طلا یا نقره دیگر رقابت هایش را پیگیری خواهد کرد.

اخبار و اتفاقات ورزشکاران ایران در روز سیزدهم در این گزارش کامل می شود:

صعود حسن یزدانی به نیمه نهایی

در چارچوب روز نخست رقابت های کشتی آزاد سی و سومین دوره المپیک و در وزن ۸۶ کیلوگرم، امروز (پنجشنبه ۱۸ مرداد) حسن یزدانی در دور نخست به مصاف «لورنس» از استرالیا رفت و با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید.

حسن یزدانی که یک طلای المپیک و سه قهرمانی جهان را در کارنامه دارد با کسب این پیروزی در دور دوم به مصاف «کوروگلیف» از یونان که روسی الاصل بود رفت و این کشتی گیر را هم ۹ بر ۴ بر صفر شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

یزدانی و بروکس با پیروزی برابر حریفان خود راهی نیمه نهایی شدند تا احتمالا در فینال این دو رقیب جدید برای مدال طلا مبارزه کنند.

رقابت های کشتی آزاد المپیک در وزن ۸۶ کیلوگرم با حضور ۱۶ کشتی گیر برگزار می شود. در دوره پیشین این بازی ها و در این وزن دیوید تیلور آمریکایی با شکست حسن یزدانی در توکیو به عنوان قهرمانی دست یافت اما او برای این دوره بازی های المپیک، نتیجه رقابت انتخابی برابر «بروکس» را واگذار کرد و از حضور در پاریس بازماند.

حسن یزدانی پیروزی آسانی برابر حریف استرالیایی خود داشت

رضا علیپور به مدال سنگنوردی نرسید

در ادامه مسابقات سنگ نوردی بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس و در بخش سرعت، رضا علیپور سریع ترین مرد عمودی کشورمان که پیش از این به جمع ۸ سنگ نورد برتر المپیک راه یافته بود، در مرحله پایانی به مصاف امیر مایموراتوف از قزاقستان رفت و زمان ۵ ثانیه و ۵۷ صدم ثانیه را به خود اختصاص داد و به جمع ۴ سنگ نورد برتر رسید.

علیپور در مصاف با سنگ نورد اندونزی زمان ۴ ثانیه و ۸۴ را ثبت کرد که رکوردی درخشان  بود اما حریفش زمان ۴ ثانیه و ۷۸ را ثبت کرد.

علیپور برای مدال برنز به مصاف واتسون سنگ نورد آمریکا رفت و زمان ۴ ثانیه و ۸۸ صدم ثانیه را ثبت کرد و از مدال برنز بازماند. حریف آمریکایی ۴ ثانیه و ۷۴ صدم ثانیه را ثبت کرد و برنز گرفت.

رضا علیپور عملکرد قابل قبولی در المپیک داشت 

صعود تاریخی ناهید کیانی به فینال 

در روز دوم از رقابت‌های تکواندو در سی و سومین دوره بازی‌های المپیک، مبارزات اوزان ۵۷- کیلوگرم زنان و ۶۸- کیلوگرم زنان برگزار می‌شود. تیم ملی ایران ناهید کیانی را در وزن ۵۷- کیلوگرم دارد که وی در مبارزه نخست به مصاف «کیمیا علیزاده» از بلغارستان رفت.

در راند اول کیانی با نتیجه ۱۰ به ۷ مقابل علیزاده شکست خورد. راند دوم با نتجیه ۶ بر ۵ و با برتری ناهید کیانی به پایان رسید. بدین ترتیب کار به راند سوم و طلایی کشیده شد. این راند با نتیجه تساوی ۷ به ۷ به پایان رسید اما در مجموع این مبارزه با برتری ۲ بر یک ناهید کیانی به پایان رسید.

 در ادامه و در مرحله یک چهارم، به مصاف «شیما تومی» از تونس رفت. وی در راند اول و سوم به ترتیب با نتایج ۵ بر ۲ و ۳ بر ۲ پیروز شد و راند دوم را هم ۳ به صفر واگذار کرد.اینگونه به برتری ۲ بریک دست یافت و به نیمه نهایی رسید. 

در این مرحله ناهید کیانی با «لاتیتیا اون» از لبنان مبارزه کرد و توانست با کسب برتری ۲ بر صفر مقابل او راهی فینال شود. بدین ترتیب برای نخستین بار، تکواندو زنان ایران در مبارزه نهایی المپیک نماینده خواهد داشت. 

ناهید کیانی در مبارزه اول به پیروزی شیرین رسید

پیروزی حریف آمریکایی حسن یزدانی

در دیدارهای از رقابت‌های وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس آرون بروکس که با غلبه بر دیوید تیلور نامدار ملی‌پوش این وزن آمریکا شده بود مقابل عظمت دولت‌بیکوف از قزاقستان قرار گرفت و با برتری ۴ بر ۳ گام به مرحله بعد گذاشت. وی در مرحله بعد ۱۱ بر یک حریف ژاپنی را شکست داد و به نیمه نهایی صعود کرد. بروکس که از وی به عنوان رقیب اصلی حسن یزدانی در راه کسب مدال طلا نام برده می‌شود تا فینال با نماینده کشورمان رو در رو نخواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ