شهید طوسی فرمانده ملی و اثرگذار دفاع مقدس بود

اقتصاد ایران: ساری- رییس مجلس شورای اسلامی گفت: شهید طوسی از فرماندهان برجسته ملی و اثرگذار دوران مقدس بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر محمد باقر قالیباف عصر پنجشنبه در اجلاسیه ملی سردار شهید محمد حسن طوسی در تهران با بیانی که شهید طوسی از یادگاران برجسته دوران دفاع مقدس به شمار می‌رود، گفت؛ این شهید ملی و اثرگذار دوران دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه بیش از هر زمان دیگری نیازمند به مجالس شهدا هستیم، گفت: مجلس شهدا هیچ وقت تکراری نیست و در جامعه ما برای زندگی نیاز است و در واقع ما را از یک غفلت دور نگه می‌دارد.

قالیباف غفلت را از خسارت‌های بزرگ زندگی بشری دانست و گفت: تهدید و خطر جدی برای ما در جامعه اسلامی غفلت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه انسان در زندگی خود نیازمند آن است که یادآوری و تلنگری داشته باشد، گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری یاد شهید و زنده نگه داشتن شهید اجر شهید و بزرگ دارد.

وی سطحی نگری به دین و مسائل دینی را از جمله دلایل غفلت بیان کرد و گفت: درمان این غفلت یاد خدا و ذکر قیامت است و ما باید از خانواده‌های شهدا درس بگیریم و الگوگیری کنیم.

مازندرانی‌ها در دفاع مقدس و دفاع از انقلاب و حرم کم نگذاشته است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مازندران در دوران دفاع مقدس و جبهه و جنگ کم نگذاشته است، افزود: جایی را در این سرزمین پیدا نمی‌کنید که خون فرزندان مردم مازندران در آن جاری نشده باشد.

وی با بیان اینکه مردم مازندران در حوادث مختلف از جمله دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، دفاع از حرم و غیره نقش آفرینی کرده‌اند، گفت: وقتی موضوع دفاع از حرم رخ داد دیدیم که جوانان امروز نیز محکم‌تر از دوران ما در دفاع مقدس ایستادند و و در خانطومان جانانه جنگیدند و رشادت به خرج دادند که نشانه وفاداری مردم به انقلاب است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیانی که مردم مازندران همواره در راه اسلام و شیعه گام برداشته است و باید از دوران دفاع مقدس پند بگیریم و بدانیم که خدای دفاع مقدس، خدای اقتصاد و فرهنگ نیز هست و فکر نکنیم مشکلات امروز لاینحل است.

وی تصریح کرد: اگر در جایی ناموفق هستیم ریشه در عوامل غفلت است و تردید نکنیم در این جاها از فضای فرهنگ جهاد و شهادت فاصله گرفتیم و اگر مسیر را درست نرویم و دست از آن برداریم، دچار غفلت می‌شویم.

قالیباف گفت: باید باورهای خود را به سنت‌های الهی محکم‌تر کنیم و باید با درایت و پختگی فرزند زمانه خویش باشیم و در مسیر حرکت کنیم.

قالیباف با بیان که دوران دفاع مقدس فقط جنگ نظامی نبود بلکه روش حکمرانی، زندگی، مدیریت و تصمیم گیری بود، گفت: مبنای آن ایثار گذشت ایمان و اعتماد بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که که دوران دفاع مقدس دوران خلاقیت بود، گفت: امروز نیز در شرایط سخت و در حوزه اقتصاد و فرهنگ نیز باید از فرهنگ دفاع مقدس بهره گیریم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ