همزمان با افت فروش اینتل، کوالکام درخشان ظاهر شد؛ عملکرد فراتر از انتظار

اقتصاد ایران: گزارش مالی جدید کوالکام خبر از افزایش قابل توجه درآمد و سود خالص می‌دهد.

کوالکام درآمد سه‌ماهه‌ی سوم مالی خود را گزارش کرد که از انتظارات وال استریت، به ویژه در زمینه‌ی فروش، پیشی گرفت. کل درآمد کوالکام ۹٫۳۹ میلیارد دلار و سود خالصش به ۲٫۱۳ میلیارد دلار یا ۱٫۸۸ دلار به‌ازای هر سهم رسید که در مقایسه با سود خالص ۱٫۸ میلیارد دلاری در دوره‌ی مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

کوالکام انتظار دارد که در سه‌ماهه‌ی جاری بین ۹٫۵ تا ۱۰٫۳ میلیارد دلار فروش داشته باشد که در مقایسه با انتظار وال استریت مبنی‌بر فروش ۹٫۷۱ میلیارد دلاری اندکی بیشتر است.

بزرگترین و مهمترین بخش کسب‌و‌کار کوالکام ساخت پردازنده و مودم برای گوشی‌های هوشمند است که آن را کسب‌و‌کار گوشی‌های هوشمند می‌نامد. ماه‌های تابستان معمولاً بخش کم‌رونق فروش سالانه‌ی گوشی‌های هوشمند هستند، زیرا اکثر مدل‌های جدید در پاییز عرضه می‌شوند.

درآمد بخش گوشی‌های هوشمند ۱۲ درصد نسبت‌به دوره‌ی مشابه سال قبل رشد داشت و به ۵٫۹ میلیارد دلار رسید که مطابق با برآوردهای تحلیلگران است و نشان می‌دهد رکود شدید فروش گوشی‌های هوشمند در دو سال گذشته درحال کاهش است.

کوالکام درحال آماده‌سازی تراشه‌های جدید اسنپدراگون برای «گوشی‌های هوشمند هوش مصنوعی» است که می‌توانند برخی از پردازش‌های هوش مصنوعی مولد مانند ایجاد تصاویر را به‌صورت آفلاین (روی دستگاه) انجام دهند.

مقالات مرتبط
  • اسنپدراگون ۸ نسل ۴ برای نخستین‌بار در گیک‌بنچ رؤیت شد؛ عملکرد چندهسته‌ای سریع‌تر از A17 Pro اپل
  • کوالکام وعده داد: سال آینده لپ‌تاپ‌های اسنپدراگون بسیار ارزان‌تری هم خواهیم داشت

تراشه‌های خودرو هنوز بخش کوچکی از کل جریان درآمد کوالکام به‌حساب می‌آید، اما این شرکت توسعه‌ی نرم‌افزار و تراشه‌های بیشتر در خودروها را یکی از بهترین فرصت‌های رشد و تنوع‌سازی در آینده می‌داند. درآمد بخش خودرو ۸۷ درصد نسبت‌به سال قبل افزایش یافت و به ۸۱۱ میلیون دلار رسید.

کوالکام درآمدهای فروش مجوز به شرکت‌هایی که از فناوری 5G یا سایر فناوری‌های سلولی کوالکام استفاده می‌کنند را به‌عنوان فروش QTL گزارش می‌کند. درآمد این بخش سه درصد افزایش یافت و به ۱٫۳ میلیارد دلار رسید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ