روایت‌های اربعینی در قالب کتاب جمع بندی و به چاپ می‌رسید

اقتصاد ایران: کرمانشاه- سرپرست حوزه هنری کرمانشاه با اشاره به برگزاری کارگاه روایت نویسی اربعین، گفت: روایت‌های اربعینی در قالب کتاب جمع بندی و به چاپ می‌رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، کیوان ماه‌ور عصر پنجشنبه در خصوص برگزاری کارگاه روایت نویسی که همزمان با آغاز عملیات اربعین کارگاه روایت نویسی اربعین در کرمانشاه که به همت حوزه هنری این استان برگزار شد، اظهار کرد: مسئله اربعین برای مردم استان کرمانشاه به دلیل اینکه از سالیان دور به عنوان سیر کربلا و دروازه کربلا شناخته شده بوده دارای اهمیت بالایی است بنابراین در تولید روایت‌هایی که مربوط به این مسئله مهم بوده هیچ وقت به شکل جدی ورود پیدا نکرده بودیم و کارهایی که انجام گرفته بود بدون حمایت‌های محتوایی و آموزشی بوده‌اند.

وی افزود: بنابراین تصمیم گرفته شد با کمک یکی از استادان برجسته در این حوزه افراد علاقه مندی که در مراسم پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند و یا در موکب‌های بین راه فعال هستند را دعوت کرده آموزش‌های لازم را ببینند و با مسئله روایت نویسی آشنا شوند.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم پرورش روایت نویسان اربعینی، گفت: بر این اساس به این افراد علاقه مند آموزش داده می‌شود که مسائل و موضوعات را دقیق‌تر و جدی‌تر ببینند و با شاخص‌های روایت نویسی محتوای درخوری تولید کنند.

ماه‌ور ادامه داد: پس از ایام اربعین روایت‌های نوشته شده جمع آوری خواهد شد و سپس از روایت‌های نوشته شده داستانی کوتاه از اربعینی در قالب یک کتاب منتشر شود.

وی در پایان با بیان اینکه در استان کرمانشاه کارگاه روایت نویسی اربعین برای نخستین بار در حال برگزاری است، یادآور شد: علاوه بر اینکه روایت کردن اربعین برای ما موضوعیت دارد همچنین شناسایی افراد مستعد و توانمند در این زمینه نیز مورد توجه بوده که از طریق روایت‌های نوشته شده می‌توانیم دریابیم که چه میزان آموزش پذیر بوده و در نهایت از استعدادها دعوتی به عمل خواهد آمد که در حوزه ادبیات پایداری همکاری لازم را داشته باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ