بروکراسی اداری سد راه سرمایه گذاری در استان مرکزی است

اقتصاد ایران: اراک نماینده مردم اراک،کمیجان وخنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: بروکراسی اداری در این استان بسیار پیچیده و سد راه سرمایه گذاری است .

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد جمالیان ظهر پنجشنبه در آئین تجلیل از خبرنگاران به مناسب ۱۷ مرداد و روز خبرنگار، اظهار کرد: استان مرکزی در حوزه صنعت از جایگاه سوم به سیزدهم در کشور رسیده و علت سیر نزولی این جایگاه، عدم رغبت صاحبان سرمایه در این استان است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بروکراسی اداری سخت و پیچیده را علت عدم سرمایه گذاری در این استان عنوان کرد و افزود: در این راستا برنامه ریزی در حوزه اقتصادی باید بر عهده بخش خصوصی باشد و دولت باید همواره نقش تسهیل گری داشته باشد.

جمالیان ادامه داد: به طور حتم مجموعه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی به عنوان پارلمان بخش خصوصی، نقش مؤثری در تسهیل‌گری امور فعالان اقتصادی داشته اما با توجه به راهبردهای دولت چهاردهم این مهم باید پیش از پیش تقویت شود.

وی، عدم همکاری در تأمین زمین برای سرمایه گذاری را از دیگر مشکلات صاحبان عنوان کرد، گفت: ساخت نیروگاه جدید در استان منتفی است زیرا این مهم نیازمند مجوز قانونی و رعایت الزامات زیست محیطی است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در خصوص اعتبار بخشی در بیمارستانها، آیتم‌های مختلفی دارد و هنوز وزارت بهداشت در این مقوله اعلام نظر نداشته چرا که عملی شدن این جایگاه، ضرر مالی بالایی به بیمارستان وارد می‌کند.

جمالیان افزود: در ارزیابی‌ها، بیمارستان خنداب رتبه سوم را داشته و بقیه بیمارستان‌های استان دارای درجه ۲ هستند.

وی ادامه داد: ۱۴ هفته مردم اراک در میدان اصلی شهر به آلودگی هوا اعتراض کردند اما هیچ اقدامی برای رفع آن انجام نشد.

نماینده مردم اراک و خنداب در مجلس شورای اسلامی درباره امکان تعطیلی نیروگاه شازند ادامه داد: امکان تعطیلی این نیروگاه ممکن نیست چون ناترازی انرژی وجود دارد و همه تلاش‌ها باید برای جلوگیری از ضرر بیشتر به کار گرفته شود.

جمالیان تصریح کرد: تولید ریزگرد در ۱۵۰۰ هکتار بیابان در اطراف استان قم، موجب شده تا آلودگی در شهرهای اراک، تهران و البرز افزایش یابد از این رو باید برای رفع آن در سطح ملی اقدام شود.

وی در خصوص خانه مطبوعات استان مرکزی گفت: پیگیری‌های مستمری با وزارت فرهنگ و ارشاد برای احیای خانه مطبوعات استان مرکزی صورت گرفته چرا که استان مرکزی از معدود استان‌هایی است که نتوانسته این خانه را فعال کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ