امسال ۱۵۰ هزار تن نهاده مدت‌دار در مناطق عشایری توزیع می‌شود

اقتصاد ایران: رییس سازمان امور عشایر ایران گفت: سال گذشته ۱۰۰ هزار تن نهاده دامی مدت‌دار در مناطق عشایری کشور توزیع شد و امسال نیز ۱۵۰ هزار تن توزیع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، شایان نادری در شورای عشایر استان تهران بر تأمین نهاده مورد نیاز جامعه عشایری تاکید کرد و افزود: سال گذشته ۱۰۰ هزار تن نهاده دامی مدت‌دار در بین عشایر کشور توزیع شد و امسال نیز توزیع ۱۵۰ هزار تن با حمایت وزارت جهاد کشاورزی و همکاری شرکت پشتیبانی امور دام و تعاونی‌های عشایری در دستور کار است.

وی اظهار کرد: جامعه عشایری از تولیدکنندگان عمده گوشت قرمز مورد نیاز کشور هستند و باید از این جامعه مولد حمایت شود.

نادری عنوان کرد: سالانه ۱۶۸ هزار تن آرد در مناطق عشایری کشور توزیع می‌شود که نباید اجازه داد با هیچ توجیهی از سبد تغذیه این بخش مولد خارج شود.

وی در خصوص توزیع پنل‌های خورشیدی برای تأمین برق خانوارهای عشایری، گفت: بر اساس دستورالعمل ۱۰ بندی شهید رئیسی در سفر استانی به کهگیلویه و بویراحمد، وزارت نیرو موظف شده ۲۲۰ هزار پنل خورشیدی در اختیار جامعه عشایری قرار دهد اما تاکنون تنها ۱۰ درصد از این تعهد محقق شده است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به وجود ۶۵ هزار کیلومتر راه عشایری در سراسر کشور، افزود: هر سال ۷۰ درصد از این راه‌ها در مناطق سخت گذر به دلیل بارش‌ها، دچار آسیب و خسارت می‌شوند که برای مرمت و بهسازی آنها نیاز به اختصاص اعتبار است.

نادری با اشاره به مشکلات جامعه عشایری در تأمین تضامین بانکی برای دریافت تسهیلات، گفت: در حال پیگیری هستیم تا مشکلات جامعه عشایری در این خصوص مرتفع شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ