گام‌های استان کرمان برای پیاده‌روی اربعین/کربلا طریق القدس شیعیان

اقتصاد ایران: کرمان- همچنان که قریب ۵۰ هزار نفر از استان کرمان جهت حضور در راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی نام نویسی کرده اند، مدیران استان نیز گام هایی که برای آمادگی این شرایط برداشته اند را تشریح کردند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: پیاده‌روی اربعین که به یکی از بزرگ‌ترین اجتماعات مسالمت‌آمیز جهان تبدیل شده است، ۱۰ سالی می‌شود که عنوان بزرگ‌ترین پیمایش و گردهمایی عمومی سالانه در جهان را از آن خود کرده است.

این همایش بین المللی بزرگ و جمعی، از قدرتمندترین نمادهای همبستگی میان شیعیان جهان است که در آن اقشار، قومیت‌ها و فرقه‌های متفاوت در سنین مختلفی از جمله؛ کودکان، جوانان، زنان و مردان کهنسال حضور می‌یابند.

در استان کرمان نیز هرساله مسئولان ارشد استان، مدیران ارگان‌ها و نهادها، گروه‌های مردمی و داوطلب، خیرین و … زیرساخت‌ها و امکانات لازم جهت حضور باشکوه عاشقان اهل بیت علیه السلام در مراسم چهلم حضرت سیدالشهدا علیه السلام را فراهم می‌آورند.

اعزام ۴۵ نفر از کارکنان اورژانس استان کرمان به کربلا

محمد صابری رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی کرمان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تعداد ۴۵ نفر از کارکنان اورژانس، از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر استان کرمان به کربلا اعزام شده‌اند.

وی افزود: همچنین ۱۵ دستگاه آمبولانس، ۳ دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه موتور آمبولانس و یک دستگاه خودرو ارتباطات سیار نیز جهت ارائه خدمات به زائران در پیاده روی اربعین اعزام شده‌اند.

صابری یادآور شد: این تجهیزات همراه با ۴۵ نفر نیروی عملیاتی اورژانس پیش بیمارستانی، عازم مرز مهران در استان ایلام و مرز خسروی در استان کرمانشاه شدند.

اعلام نرخ بلیت اتوبوس اربعین از مبدا کرمان

باتوجه به اینکه پیش فروش بلیت اتوبوس اربعین از ۱۶ مرداد ماه آغاز شده است، اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان نرخ بلیت اتوبوس‌های اربعین از مبدا شهرهای کرمان، سیرجان، زرند، بم، رفسنجان و شهربابک به سمت شلمچه و مهران کشور در ایام اربعین را اعلام کرد.

نرخ بلیت اتوبوس کلاسیک ۴۴ نفره از کرمان به شلمچه یک‌میلیون و ۱۱ هزار تومان و از کرمان به مهران یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین قیمت بلیت اتوبوس کلاسیک ۳۰ نفره از کرمان به شلمچه یک‌میلیون و ۴۱۶ هزار تومان و از کرمان به مهران ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

به علاوه قیمت بلیت اتوبوس ۲۵ نفره VIP از کرمان به شلمچه یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و از کرمان به مهران دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

نرخ بلیت اتوبوس اربعین از مقصد سایر شهرستان‌های استان به سمت شلمچه و مهران بر اساس جدول زیر است؛

12544196_186.jpg

آمادگی اردوگاه سپاه کرمان جهت پذیرایی از زائران کرمانی در اهواز

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان روز گذشته در دومین نشست ستاد استانی اربعین حسینی اظهار کرد: اردوگاه شهید کازرونی سپاه ثارالله در اهواز، از تاریخ ۲۲ مردادماه آماده پذیرش و اسکان زائران کرمانی در پیاده‌روی اربعین حسینی است.

فداکار افزود: زائران می‌توانند علاوه بر پذیرایی در قرارگاه شهید کازرونی اهواز، نسبت به پارک خودروهای خود نیز اقدام کنند، زیرا خودرو جهت انتقال به مرز شلمچه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تیم‌های بهداشتی و تجهیزات بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و جمعیت هلال‌احمر نیز آماده شده‌اند.

فداکار بیان کرد: هم استانی‌ها بلیت اتوبوس را فقط از طریق سامانه و حضوری دریافت کنند و هیچ‌گونه اعزام کاروانی و دربستی نخواهیم داشت.

نام نویسی بیش از ۴۸ هزار نفر از استان کرمان برای پیاده‌روی اربعین

حجت‌الاسلام والمسلمین علی سازندگی نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت استان کرمان در این هفته، در جلسه شورای رسانه ستاد اربعین استان کرمان، از زائران پیاده روی اربعین حسینی جهت شرکت در پویش نایب الشهید دعوت کرد.

وی اربعین را محور گردهم آمدن آزادی‌خواهان دانست و بیان کرد: ان شاالله این راهپیمایی به آزادی قدس منجر می‌شود.

3268981.jpg

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت استان کرمان تاکید کرد: در همین راستا شعار امسال اربعین، کربلا، طریق القدس، انتخاب شده است.

سازندگی با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی در اربعین، خاطرنشان کرد: امسال برنامه اهدای احادیث و زیارت نایب شهید از جمله مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی استان است.

وی یادآور شد: تاکنون ۴۸ هزار و ۸۱۰ نفر از استان کرمان جهت شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح نام‌نویسی کرده‌اند.

اعزام ۸۰ پزشک و پرستار از سوی هلال احمر استان کرمان به کربلا

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تیم امداد و نجات و درمانی جمعیت هلال احمر استان کرمان به پیاده‌روی اربعین اعزام خواهند شد.

فلاح یادآور شد: ۸۰ پزشک و پرستار در قالب تیم امداد و نجات و درمان جمعیت هلال احمر استان کرمان در اربعین امسال حضور خواهند داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان خاطرنشان کرد: خدمات ما در این زمینه از ۲۵ مردادماه تا ۲۵ شهریورماه انجام می‌شود.

راه‌اندازی قطار فوق‌العاده مسافری از کرمان به خرمشهر

مجید ارجونی مدیرکل راه آهن کرمان شامگاه سه شنبه از راه‌اندازی یک رام قطار فوق‌العاده مسافری از مبدا کرمان به مقصد خرمشهر و بالعکس خبرداد.

وی افزود: این قطار برای رفاه حال زائران اربعین حسینی در استان کرمان راه اندازی شده است.

ارجونی بیان کرد: قطار فوق‌العاده مسافری دوشنبه ۲۹ مرداد ساعت ۱۶ و ۱۵ دقیقه از ایستگاه راه آهن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی کرمان به مقصد خرمشهر حرکت خواهد کرد.

مدیرکل راه آهن کرمان تصریح کرد: برگشت این قطار روز دوشنبه ۵ شهریور ماه ساعت ۱۷ و ۴۵ دقیقه از مبدا خرمشهر به سمت کرمان برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: برای تسهیل جهت تردد زائران استان کرمان به مقصد تهران و قم و استفاده ترکیبی از راه آهن به سمت خرمشهر و اهواز، یک رام قطار فوق العاده دیگر نیز از مبدا کرمان به صورت رفت و برگشت راه‌اندازی شده است.

ارجونی یادآور شد: این قطار نیز چهارشنبه ۲۸ مرداد ماه ساعت ۲۱ و ۵۰ دقیقه از تهران به کرمان و سه‌شنبه ۶ شهریور ماه ساعت ۲۳ و ۵۵ دقیقه از کرمان به تهران حرکت می‌کند.

صدور مجوز برای ۷۲ موکب کرمانی جهت فعالیت در عراق

رسول فتحی مسئول موکب‌های ستاد اربعین استان کرمان دو روز قبل در کمیته استانی اطلاع‌رسانی اربعین استان کرمان بیان کرد: توسط ستاد عتبات استان کرمان، برای فعالیت ۷۲ موکب در عراق مجوز صادر شده است.

فتحی افزود: دو موکب نیز از شهرستان‌های ریگان و شهربابک در مرز ریمدان (در سیستان و بلوچستان) به زائران اتباع خدمت رسانی می‌کنند.

WhatsApp_Image_2022-01-04_at_10_42_18_-3-.jpeg

مسئول موکب‌های ستاد اربعین استان کرمان گفت: طبق برنامه‌ریزی، قرار است توسط موکب‌ها روزانه ۱۰۰ هزار نفر اسکان داده شوند.

وی با اشاره به اینکه هر وعده ۱۸۰ هزار پرس غذا بین زائران اربعین توزیع خواهد شد، خاطرنشان کرد: همچنین قرار است موکب‌ها همه خدمات را به زائران ارائه کنند.

آموزش اصول خبرنگاری به رابطین مستندسازی مواکب اربعین کرمان

یونس فتحی مدیرموکب فرهنگی و رسانه‌ای عطش گفت: کارگاه آموزشی اربعین و رسانه با حضور رابطین مستندسازی مواکب استان کرمان برگزار شد.

وی افزود: در این کارگاه آموزشی که روز یکشنبه در محل سالن اجلاس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان برگزار شد، تعداد ٢١ نفر از رابطین مستندسازی مواکب استان کرمان آموزش دیدند.

فتحی تصریح کرد: به این افراد که در ایام اربعین در کشور عراق به زائرین امام حسین علیه السلام خدمات رسانی می‌کنند، اصول اولیه خبر نویسی، گزارش نویسی و تهیه فیلم و عکس مستند آموزش داده شد.

وی هدف از تأسیس و راه اندازی موکب فرهنگی رسانه‌ای عطش را کمک به موکب‌های استان کرمان در جهت توانمند سازی رسانه‌ای و فرهنگی عنوان کرد.

مدیرموکب فرهنگی و رسانه‌ای عطش گفت: این موکب از سال ١۴٠٢ در چهار کارگروه تخصصی تلویزیونی و مستند سازی، مطبوعات و خبرگزاری‌ها، وب سایت و شبکه‌های اجتماعی و همچنین کارگروه فرهنگی و اجتماعی آغاز به کار کرده است.

وی یادآور شد: موکب فرهنگی و رسانه‌ای عطش قصد دارد با حضور و تلاش اصحاب رسانه و فرهنگ استان و کشور، سهم کوچکی در انعکاس حرکت عظیم راهپیمایی اربعین حسینی داشته باشد.

راه اندازی کودکستان اربعین آموزش و پرورش استان کرمان درکربلا

طاهره زحمتکش معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان هفته اخیر اظهار کرد: کودکستان اربعین با هدف رفاه حال زائران و ترویج و بازآموزی آموزه‌های دینی و عاشورایی به نونهالان، راه اندازی خواهد شد.

زحمتکش افزود: کودکستان اربعین با همکاری معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان، در ورودی شهر کربلا راه اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: بازه زمانی فعالیت این کودکستان از ۲۵ مردادماه تا ۵ شهریورماه سال جاری و در ساعات ۸ صبح تا ۲۰ است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان تاکید کرد: کودکستان اربعین زیر مجموعه موکب بزرگ معراج الشهدا است.

زحمتکش در پایان یادآور شد: والدین نیز می‌توانند در این موکب استراحت کنند و یا توقف داشته باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ