پس‌از بررسی ۲۰هزار ایستگاه EV: شارژ خودروهای برقی کماکان چالش‌برانگیز است

اقتصاد ایران: بررسی هزاران ایستگاه شارژ خودروهای برقی در آمریکا نشان از خرابی‌ بخش‌های مختلف این ایستگاه‌ها دارد.

اخیراً تحقیقاتی درمورد مشکلات اساسی زیرساخت شارژ خودروهای برقی در آمریکا انجام شده است. از مهم‌ترین این چالش‌ها می‌توان به گزارش‌ ندادن خرابی ایستگاه‌ها، اطلاعات نادرست درمورد وضعیت ایستگاه‌ها، فرسودگی تجهیزات و بی‌ثباتی عملکرد برخی از شبکه‌های ارائه‌دهنده اشاره کرد.

بررسی ایستگاه‌های شارژ را شرکت ChargerHelp انجام داده است که در زمینه‌ی راهکارهای بهره‌برداری و نگهداری از شارژرهای خودروهای برقی فعالیت دارد. پروفسور گیل تال، مدیر مرکز تحقیقات خودروهای برقی در دانشگاه کالیفرنیا نیز یافته‌های این شرکت را بررسی و تأیید کرده است.

ChargerHelp با استفاده از داده‌های چهارساله‌ی مربوط‌به ۲۰,۰۰۰ ایستگاه شارژ تحت‌ نظارت خود، عملکرد واقعی این ایستگاه‌ها را که رانندگان خودروهای برقی در محل گزارش داده‌اند، با زمان اعلام‌شده ازطرف شبکه‌های شارژر مقایسه کرده است.

براساس نتایج تحقیق ChargerHelp، خرابی‌های شارژرهای برقی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. ازجمله این خرابی‌ها می‌توان به مشکل سیستم جمع‌کننده‌ی کابل برای جلوگیری آسیب‌دیدگی توسط لاستیک خودرو، مشکل نمایشگر و از کار افتادن سیستم پرداخت اشاره کرد. همچنین امکان دارد بدنه‌ی ایستگاه شارژ دچار آسیب شود و خرابی کابل و کانکتور شارژ نیز از مشکلات رایج به‌شمار می‌رود.

براساس محاسبات ChargerHelp، میانگین زمان واقعی کارکرد ایستگاه‌های شارژ فقط ۷۳٫۷ درصد است، درحالی‌که شبکه‌های ارائه‌دهنده‌، این عدد را ۸۴٫۶ درصد گزارش کرده‌اند.

طبق نتایج تحقیقات ChargerHelp، حدود ۲۶ درصد از کل ایستگاه‌های شارژ برقی مورد بررسی، با وضعیت واقعی شارژرهای نمایش داده‌شده در نرم‌افزار شبکه‌ها مطابقت نداشتند. به بیان دیگر برخی از شبکه‌های شارژ، تعداد ایستگاه‌های آنلاین خود را بیش‌از حد واقعی اعلام می‌کنند که این موضوع می‌تواند اعتماد مالکان خودروهای برقی به زیرساخت شارژ را کاهش دهد. این مشکل زمانی به اوج خود می‌رسد که راننده به‌شدت به شارژ نیاز داشته باشد اما با ایستگاهی روبه‌رو شود که طبق اپلیکیشن آنلاین بوده اما در واقعیت غیرقابل استفاده است.

مقالات مرتبط:
  • شرکت چینی ایستگاه شارژ با توان خیره‌کننده ۸۰۰ کیلوواتی برای خودروهای برقی معرفی کرد
  • ایستگاه‌های شارژ هواوی حتی در گرمای ۵۰ درجه بیابان هم خودروهای برقی را شارژ می‌کنند

تحقیق درباره‌ی ایستگاه‌های شارژ به سناریوهای مختلفی اشاره می‌کند که در آن‌ها راننده‌ی خودرو برقی نمی‌تواند با موفقیت به شارژر متصل شود. در یکی از این سناریوها، ایستگاه‌های شارژ در اپلیکیشن قابل‌مشاهده هستند اما یا وجود خارجی ندارند یا خراب هستند. در سناریوی دیگر، ایستگاه‌های شارژ وجود دارند و کار می‌کنند اما در اپلیکیشن‌ها نمایش داده نمی‌شوند و در نتیجه رانندگان به سراغ آن‌ها نمی‌روند. همچنین در حالتی دیگر، اپلیکیشن به راننده اعلام می‌کند جایگاه‌های خاصی در دسترس قرار دارد اما در واقعیت چنین نیست. علاوه‌بر این برخی مواقع به‌نظر می‌رسد ایستگاه شارژ مشکلی ندارد اما پس از اتصال به خودرو برقی، کار نمی‌کند.

ChargerHelp ادعا می‌کند که قابلیت همکاری نرم‌افزاری و اشتراک‌گذاری داده‌های شبکه‌ی ارائه‌دهندگان ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی به رفع این مشکلات کمک خواهد کرد.

زمان خرابی شارژرهای خودروهای برقی بر اساس موقعیت جغرافیایی آن‌ها متفاوت است. به‌عنوان مثال، ایالت نیوجرسی با ۴٫۴ درصد خرابی در ابتدای سال ۲۰۲۳ یکی از پایین‌ترین نرخ‌های خرابی ایستگاه شارژ خودرو برقی را در آمریکا داشت. به‌هر حال، این ایالت به‌ازای هر ۱۰۰۰ خودرو برقی ثبت شده، فقط ۲۷ درگاه شارژ عمومی فعال داشت که شاید برای پاسخگویی به تقاضا کافی نباشد. این آمار را می‌توان با واشنگتن دی‌سی مقایسه کرد که تقریبا ۱۱ درصد درگاه‌های شارژ آن خرابی داشتند، اما به‌ازای هر ۱۰۰۰ خودرو برقی ثبت شده، ۱۳۷ درگاه شارژ در اختیار داشت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ