لزوم توجه مسئولان کرمان به مدیریت پسماند

اقتصاد ایران: کرمان- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: با توجه به اهمیت سلامت مردم، از مسئولان متولی در کرمان انتظار می‌رود نسبت به مدیریت پسماند حساسیت بیشتری نشان دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی بخشی پیش از ظهر پنجشنبه اظهار کرد: مدیریت پسماند موضوع مهمی است که با سلامت مردم سر و کار دارد.

وی افزود: رعایت نکردن ضوابط زیست محیطی تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان به حساب می‌آید و نمی‌توانیم به سادگی از کنار آن عبور کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان تصریح کرد: دستگاه قضائی در چارچوب قانون، با ترک فعل دستگاه‌های ذی ربط، درخصوص عدم اقدام درجهت مدیریت صحیح پسماند برخورد خواهد کرد.

بخشی به دفع غیر اصولی پسماندها، عدم جزم جدی در جمع‌آوری مجزا و تفکیک در مبدا و عدم رعایت استانداردهای کامل در خصوص پسماندهای ویژه، صنعتی و بیمارستانی اشاره کرد.

وی تاکید کرد: انجام بازدید میدانی محیط زیست و اداره بهداشت از محل دفع پسماند جهت تفکیک و بازیافت و جلوگیری از اقدام علیه بهداشت عمومی ضرورت دارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان تصریح کرد: بررسی و پایش نحوه دفع پسماند و ورود دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری به این حوزه لازم است.

بخشی اظهار کرد: برخی دستگاه‌ها به صورت مقطعی اقدامات خوبی انجام داده‌اند اما تداوم نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت حفظ و صیانت از محیط زیست و مناظر طبیعی و از همه مهمتر اهمیت سلامت مردم، از مسئولان متولی انتظار می‌رود نسبت به این موضوع و مدیریت پسماند حساسیت بیشتری نشان دهند.

بخشی گفت: اتخاذ تدابیر جدی در خصوص ساماندهی و دفع زباله‌ها مطابق ضوابط و استانداردهای قانونی بایستی در اولویت کار مسئولان متولی قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در پایان بیان کرد: اخطارهای لازم به برخی دستگاه‌ها درباره مدیریت پسماند ارسال شده است و در صورت اصلاح نشدن موارد، دادستانی به عنوان مدعی العموم ورود خواهد کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ