ضرورت استقرار راهداری در شاهرود/ دخالتی در انتصابات نداریم

اقتصاد ایران: شاهرود- نماینده شاهرود و میامی در مجلس درباره مشکلات جاده‌ای و بروز تصادفات مرگبار در حوزه انتخابیه، گفت: معضل بزرگ راه و شهرسازی شرق استان سمنان عدم استقرار راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد عجم در نشست خبری پیش‌ازظهر پنجشنبه در دفتر خود با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن اشاره به برخی اظهارات پیرامون ضرورت ایجاد استان شاهوار در شرق استان سمنان، تاکید کرد: بر این عقیده‌ایم که این امر یک شعار انحرافی است زیرا لازمه استان شدن دست کم یک میلیون نفر جمعیت است و بعد باید در مجلس شورای اسلامی تصویب و دولت هم لایحه دهد در حالی که کل استان سمنان حدود ۷۳۰ هزار نفر جمعیت دارد پس عملاً این امر شدنی نیست و لذا به دنبال همگرایی در سراسر استان سمنان هستیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره تعویض دولت و همزمانی آن با اوایل مجلس و شائبه برخی انتصابات در شاهرود بیان کرد: نماینده مردم در حوزه قوه مقننه فعالیت دارد و فرمانداران و استانداران در حوزه مجریه و دستگاه قضا نیز سومین حوزه تفکیک شده از هم را تشکیل می‌دهند.

اعتقاد به تفکیک قوا داریم

نماینده شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه ما به اصل تفکیک قوا که در قانون اساسی نیز ذکر شده پایبند هستیم، تاکید کرد: صراحتاً رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرموده‌اند که نمایندگان نباید در عزل و نصب‌ها دخالت داشته باشند و از سوی دیگر آثار و هزینه‌های مترتب بر این کار بسیار زیاد است.

عجم با بیان اینکه وقتی نماینده‌ای کسی را به دولت یا وزیر و اداره کلی تحمیل می‌کند ممکن است وزیر هم تمکین کند اما اخلاقاً تمام مسئولیت‌های کارکردی آن فرد را باید نماینده‌ای که توصیه کرده به عهده بگیرد، گفت: اگر این مدیران ضعف داشته باشند به نماینده بر می‌گردد سود داشته باشند هنر وزرا و خودشان است لذا به این امر ورود نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه ممکن است برخی مدیران مشکل کارکردی داشته باشند اما اختلاف سلیقه، مشکل نیست، ابراز داشت: ممکن است که به استاندار فعلی سمنان نقد داشته باشیم اما از دایره احترام نسبت به وی خارج نشده، او را تکریم می‌کنیم تا زمانی که استاندار باشد اما معنی آن این نیست که ما در برابر کارکردها چشم و گوش نظارتی مان را ببندیم لذا با جدیت نظارت بر رفتارها خواهیم کرد.

معضلات راه و شهرسازی

نماینده شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه یکی از معضلات راه و شهرسازی شرق استان سمنان فقدان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است، تاکید کرد: ۵۳ درصد از جاده‌های استان در شاهرود و میامی است (شامل شریانی و روستایی و …) و در نتیجه ۵۳ درصد از درآمدهای حوزه راهداری باید برای این دو شهرستان باشد اما دریغ از یک ریال هزینه در شاهرود و میامی؛ لذا اینها را می‌فهمیم و پیگیری می‌کنیم.

عجم با بیان اینکه کار اساسی برای رفع مشکلات راه و طرح‌های راهسازی و کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای در شاهرود مانند طرود، مجن و … این است که ما ساز و کار حمل و نقل جاده‌ای را در شاهرود مستقر کنیم، گفت: ما درخواست نداریم که اداره کل حمل و نقل راهداری استان به شاهرود منتقل شود همین اداره کل شرق استان می‌بایست از الحاق حمل و نقل جاده‌ای خودش دست کم برخوردار شود.

وی درباره شائبه رها شدن طرح‌های صنعتی شاهرود در دوران نمایندگی و دولت جدید بیان کرد: حرکتی خوب در بعد صنعتی صورت گرفته و همه اینها سرمایه‌های ملی است و ما اگر به آنها توجه نکرده و آنها را ادامه ندهیم، خلاف عقل عمل کرده‌ایم لذا نخواهیم گذاشت این ظرفیت‌های صنعتی که در شاهرود ایجاد شده، خاک بخورد و هدر برود.

شاهوار و اولویت‌ها

نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه صنعت چهار شرط برای استمرار صنایع باید می‌داشتیم که کم آب‌بری، کم آلایندگی، صادرات محوری و اشتغال زایی در زمره این شروط است که تجربه آن را در زمان استانداری قزوین نیز داشتیم و در شاهرود نیز همان را لحاظ خواهیم کرد.

عجم درباره شاهوار و تخریب‌های محیط زیستی توسط معدن بوکسیت نیز بیان کرد: دولت به شدت پشتیبان ادامه کار معدن بوده و هست و موافقت داشت که در شاهوار بهره برداری صورت گیرد حتی وزیر صمت را نیز به کمیسیون صنایع مجلس آوردند و قرار گذاشتند که اگر آنچه می‌خواهند نشود، ماجرا به صحن برود و حتی در سفر شهید رئیسی نیز اصرار داشتند که استارت کار را دوباره بزنند و به عنوان مصوبه سفر کار را تمام کنند اما حرف ما این است که ما نه منافع ملی و نه منافع مردمی را فدا نمی‌کنیم و اعلام کرده‌ایم که خط قرمز ما حوزه زیست انسانی و محیط زیست است.

وی تاکید کرد: در همین دو ماه ابتدای کار مجلس بارها وزارت صمت به ما فشار آورده که پیرامون معدن بوکسیت تشکیل جلسه بدهیم، اما ما حاضر به حضور نشدیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ