صدور ۷ هزار جلد گذرنامه زیارتی در قزوین

اقتصاد ایران: قزوین-فرمانده انتظامی استان قزوین با بیان اینکه تاکنون ۷ هزار جلد گذرنامه زیارتی صادر شده است، گفت ۷۰ درصد متقاضیان از طریق سامانه پلیس من موفق به دریافت گذرنامه زیارتی شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی ابراهیمی در نشست خبری نیرو انتظامی که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری ۲۸ پلیس در مرزها و داخل شهر شهید شدند که ما ضمن گرامی داشت یاد این شهدا، ۲۴۴ شهید خبرنگار دفاع مقدس و ۱۶۵ شهدای خبرنگار غزه روز خبرنگار را گرامی‌می‌داریم.

فرمانده انتظامی استان قزوین بیان کرد: خبرنگاران در دوران جنگ تحمیلی و بعداز آن در جنگ ترکیبی و تحمیلی با رشادت، شجاعت، صداقت و حقانیت رسالت خود را نسبت به ایران اسلامی بجا آوردند و رسالت خود را در این حوزه انجام دادند و صدای مظلومیت جمهوری اسلامی رل به جهان رسانده و در این مسیر به یک فرمانده واقعی تبدیل شدند و علی‌رغم وجود موانع و دروغ‌های جعلی خوب درخشیدند و روشنگر جامعه شدند.

وی ادامه داد: خبرنگاران چراغ اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی، چشم بیدار و زبان حقیقت‌جو جامعه هستند و علی‌رغم پرکار بودن بسیار کم‌توقع و اسباب ایجاد امید و آرامش در جامعه محسوب می‌شود.

این مسوول بیان کرد: وظیفه نیرو انتظامی نظم و امنیت و ستون امنیت جامعه است و در این میان خبرنگاران همکاران صدیق ما هستند که ما بخشی از موفقیت خود مدیون خبرنگاران هستیم.

وی با تأکید بر اینکه خبرنگاران اسباب ایجاد آسودگی فکری، امنیتی و آرامش در جامعه هستند عنوان کرد: فعالیت شاخص نیروی انتظامی از سه ماه سال گذشته ۴۰ یا ۵۰ مورد است که در قالب‌های مختلف دهه فجر، ۲۲ بهمن، نیمه شعبان، چهارشنبه پایان سال، تعطیلات نوروز، ماه رمضان، لیالی قدر، شهادت ریاست جمهوری، انتخابات دو مرحله‌ای، ایام محرم و در نهایت اربعین خدمت به مردم انجام شد و همکاران ما در مسیر زائرین از جمله آوج، همدان و آبگرم جهت تأمین امنیت حاضر شده و تعدادی از همکاران ما به‌عنوان نیرو کمکی در مرز استان کرمانشاه حاضر می‌شوند.

این مسوول با تأکید بر اینکه شروع صدور گذرنامه‌های زیارتی از سال گذشته کلید خورده است تصریح کرد: تاکنون ۷ هزار جلد گذرنامه زیارتی صادر شده است که ۷۰ درصد متقاضیان از طریق سامانه پلیس من و ۳۰ درصد متقاضیان از طریق مراجعه حضوری گذرنامه دریافت کردند و بیش از ۲ هزار گذرنامه آماده صدور است.

وی افزود: اعتبار گذرنامه زیارتی پنج سال بوده و تنها به مقصد عتبات عالیات برای زیارت صادر می‌شود و مدت‌زمان صدور آن ۴۸ ساعت تا ۳ روز است که درخواست آن از طریق سامانه پلیس من انجام می‌شود.

ابراهیمی مطرح کرد: زنان و فرزندان بالای هجده سال که قبلاً گذرنامه داشتند برای تمدید گذرنامه نیاز به رضایت والد یا همسر ندارند.

وی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان و دانشجویان از طریق سامانه سخا برای دریافت گذرنامه و اعزام اربعین اقدام کنند تشریح کرد: آمار فوتی تصادفات ۱۵ درصد کاهش داشته است و ۱۰۷ نفر آمار فوتی در تصادفات بیرون و درون‌شهری است.

این مسوول تأکید کرد: طرح اصلاح نرخ جرائم که از تیرماه کلید خورد باعث شد تا تخلفات رانندگی کاهش داشته باشد.

وی افزود: در سال جاری ۲۴ هزار و ۴۵۹ دستگاه خودرو و ۳ هزار و ۴۳۱ موتورسیکلت در استان در کمتر از ۳۰ دقیقه شماره‌گذاری شدند.

ابراهیمی ادامه داد: در حوزه دستگیری‌ها نیز امسال ۲ هزار و ۲۵۲ سارق در سطح استان دستگیر شدند که در مجموع و با احتساب مال‌خران و مظنونین این تعداد به ۸ هزار و ۸۱۱ نفر رسیده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری میزان کشفیات فراجا در حوزه سرقت نسبت به سال قبل ۳۲ درصد افزایش داشته است و از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳۱۶ مورد در سامانه ۱۱۰ ثبت شده است.

این مسوول تصریح کرد: در حوزه فضای مجازی سال جاری ما با افزایش ۳۰ درصدی وقوع جرائم مواجه بودیم که ۹۶ درصد این موارد شامل کلاه‌برداری و نشر اکاذیب بود که از سوی پلیس فتا پیگیری و خاتمه یافت که البته میانگین رده سنی افراد در این حوزه نوجوانان ۱۳ تا ۲۲ سال بود که از روی کنجکاوی دست به این اقدامات زده بودند.

وی با اشاره به کشف ۴۰۰ میلیارد ریال قاچاق در پرونده اقتصادی عنوان کرد: ۳۱۶ پرونده امنیت اقتصادی در سال جاری تشکیل شده که مشمول ۳ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال ارزش ریالی می‌شود و در این راستا ۳۰۴ قاچاقچی دستگیر شدند.

وی گفت: بحث خروج اتباع غیرمجاز مسئله‌ای است که ما به‌طور جدی پیگیر آن هستیم و در حوزه زندان زدایی نیز ما جزو سه استان برتر کشور محسوب می‌شویم.
ابراهیمی بیان کرد: در سال جاری ۱۳ مورد قتل اتفاق افتاده که در ۱۲ مورد قاتل شناسایی و در یک مورد نیز طبق پیگیری‌های انجام شده و یک مورد آن طی چند روز آینده انجام خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ