واکنش مقاومت به تبعید خطیب مسجدالاقصی توسط اشغالگران

اقتصاد ایران: مقاومت فلسطین با محکوم کردن اقدام افراطی صهیونیست‌ها در تبعید خطیب مسجدالاقصی اعلام کرد که این اقدام در چهارچوب مداخله آشکار اشغالگران در امور مسجدالاقصی و جنگ مذهبی است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که صهیونیست‌ها چند روز قبل شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجد الاقصی را بعد از اینکه برای شهید «اسماعیل هنیه» دعا خوانده و شهادت او را تسلیت گفته بود، بازداشت و سپس به شرط تبعید آزاد کردند، مقامات رژیم اشغالگر امروز پنجشنبه با صدور حکمی اعلام کردند که شیخ عکرمه صبری به مدت 6 ماه حق ورود به مسجد الاقصی را ندارد.

«خالد زبارقه» وکیل مدافع خطیب مسجد الاقصی در این زمینه اعلام کرد که مقامات رژیم اشغالگر تصمیم به تبعید شیخ عکرمه صبری 86 ساله و جلوگیری از ورود وی به مسجد الاقصی به مدت 6 ماه گرفته‌اند و این تصمیمی ناعادلانه و نژادپرستانه بوده و هیچ ربطی به قانون ندارد. این تصمیم در چهارچوب کمپین تحریک آمیز صهیونیست‌های افراطی است.

همچنین «حمزه قتینه» وکیل شیخ عکرمه صبری هم در این زمینه گفت: تبعید شیخ صبری از مسجد الاقصی، جایی که او به مدت 51 سال است خطیب آن محسوب می‌شود، در چهارچوب کمپین بزرگ تحریک آمیز راست افراطی‌های اسرائیل و اعضای افراطی کابینه رژیم اشغالگر علیه شیخ صبری است و آنها از هر فرصتی برای آسیب زدن به خطیب مسجد الاقصی و تحریک علیه او استفاده می‌کنند.

از طرف دیگر کمیته‌های مقاومت فلسطین با صدور بیانیه‌ای در واکنش به اقدام اشغالگران در تبعید شیخ صبری اعلام کرد: ما تصمیم دشمن برای ممانعت از ورود شیخ عکرمه صبری به مسجد الاقصی برای شش ماه را رد و محکوم می‌کنیم و آن را در چارچوب مداخله آشکار صهیونیست‌ها در امور مسجد الاقصی و در چهارچوب جنگ مذهبی می‌دانیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما رژیم صهیونیستی و سران جنایتکار آن را مسئول امنیت شیخ عکرمه صبری در سایه تشدید اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها علیه وی می‌دانیم.

جمعه هفته گذشته، نظامیان رژیم صهیونیستی، شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی را پس از یورش به منزل وی در محله الصوانه قدس اشغالی بازداشت کردند.

رسانه‌های عبری گزارش دادند؛ بازداشت خطیب مسجدالاقصی بعد از آن اتفاق افتاد که او در خطبه‌های نماز جمعه، شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را تسلیت گفته بود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ