عملکرد تک‌هسته‌ای تراشه پرچم‌دار Dimensity 9400 مدیاتک پیشرفت چشم‌گیری خواهد داشت

اقتصاد ایران: گفته می‌شود عملکرد تک‌هسته‌ای تراشه‌ی پرچمدار دیمنسیتی ۹۴۰۰ مدیاتک ۳۰ درصد از نسل قبل بهتر خواهد بود.

مانند کوالکام، مدیاتک نیز روی تراشه‌ی موبایلی پرچمدار خود کار می‌کند. دیممنسیتی ۹۴۰۰ قرار است در کنار اسنپدراگون ۸ نسل۴ قدرت‌بخش گوشی‌های پرچمدار آینده باشند.

دیجیتال‌چت‌استیشن، با انتشار پستی در ویبو ادعا می‌کند که دیمنسیتی ۹۴۰۰ حدود ۳۰ درصد عملکرد تک‌هسته‌ای بهتری نسبت‌به نسل قبلی خواهد داشت.

بر اساس بنچمارک‌های فاش شده، دیمسنیتی ۹۴۰۰ در بخش تک‌هسته‌ای گیک‌بنچ ۶، امتیاز ۲۸۶۹ را کسب کرد که پیشرفت عملکرد تک‌هسته‌ای این تراشه‌ را نسبت‌به دیمنسیتی ۹۳۰۰ با امتیاز تک‌هسته‌ای ۲۲۰۷، به‌وضوح نشان می‌دهد.

مقایسه‌ی امتیاز تک‌هسته‌ای در بنچمارک گیک‌بنچ ۶

نام تراشه

امتیاز

دیمنسیتی ۹۴۰۰

۲۸۶۹

اسنپدراگون ۸ نسل ۴

۲۸۸۴

دیمنسیتی ۹۳۰۰

۲۲۰۷

عملکرد تک‌هسته‌ای تراشه‌ی پرچمدار مدیاتک با عملکرد تک هسته‌ای اسنپدراگون ۸ نسل ۴ با امتیاز ۲۸۸۴ بسیار به هم نزدیک است. این افزایش عملکرد احتمالاً نتیجه‌ی همکاری مدیاتک با آرم در توسعه‌ی هسته‌ی Cortex-X925 با نام رمز Blackhawk است.

دیمنسیتی ۹۴۰۰ عملکرد خوب خود را درحالی به دست می‌آورد که تنها ۳۰ درصد از توان مصرفی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را برای پردازش‌های مشابه استفاده می‌کند. تراشه‌ی جدید مدیاتک مانند نسل قبلی ظاهرا از هسته‌های کم‌مصرف بهره نمی‌برد.

استفاده‌ی صرف از هسته‌های قدرتمند هرچند قدرت پردازشی تراشه را بالاتر می‌برد، اما به بهای افزایش حرارت و ناپایداری تراشه تمام می‌شود. بااین حال گفته می‌شود استفاده از طراحی جدید و بهره‌گیری از ماژول رم LPDDR5X سامسونگ با سرعت ۱۰٫۷ گیگابیت‌برثانیه تا حدودی مشکل حرارتی تراشه را برطرف خواهد کرد.

مقالات مرتبط
  • مدیاتک با Dimensity 9400 پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۴ را ضربه‌فنی می‌کند
  • مشخصات پردازنده Dimensity 9400 لو رفت؛ رقیب سرسخت اسنپدراگون و تراشه آیفون

هر دو تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ و دیمنسیتی ۹۴۰۰ احتمالاً براساس لیتوگرافی سه نانومتری TSMC به‌نام N3 تولید خواهند شد. از سوی دیگر سامسونگ با اگزینوس ۲۵۰۰ احتمالا بازگشت قدرتمندی به حوزه‌ی تراشه خواهد داشت؛ تراشه‌ای که گفته می‌شود با کنار گذاشتن ترانزیستورهای سنتی FinFET از ترانزیستورهای جدید GAAFET (گیت در همه‌ی وجه‌ها) بهره خواهد برد و براساس لیتوگرافی 3GAP سامسونگ توسعه می‌یابد.

کوالکام، مدیاتک، اپل و سامسونگ چهار شرکتی هستند که رقابت تراشه‌های جدیدشان در آینده تماشایی خواهد بود و باید دید کدام یک درنهایت بر دیگری پیروز خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ