استرالیا به بازماندگان جنایت جنگی در افغانستان غرامت بپردازد

اقتصاد ایران: گروهی از کارشناسان سازمان ملل تاکید کردند استرالیا باید به تعهدات خود برای پرداخت غرامت به بازماندگان جنایت جنگی ارتش این کشور در افغانستان عمل کند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، گروهی از کارشناسان سازمان ملل از جمله «ریچارد بنت» گزارشگر ویژه‌ حقوق بشر این سازمان در امور افغانستان تاکید کردند که استرالیا باید به طور فوری به خانواده‌های 39 قربانی جنایات جنگی نظامیان استرالیا در افغانستان غرامت بپردازد.

بر اساس این درخواست کارشناسان سازمان ملل، یک تحقیق نظامی در سال 2020 میلادی نشان داد که نظامیان استرالیایی 39 غیرنظامی افغان را به قتل رسانده‌اند.

بر اساس این تحقیق، نظامیان استرالیایی همچنین برخی از قربانیان را پس از شکنجه به قتل رسانده‌اند.

این کارشناسان تاکید کردند: استرالیا براساس قوانین بین‌المللی حقوق بشر و حقوق بشردوستانه‌ بین‌المللی وظیفه دارد به قربانیان اعدام‌ها و شکنجه غرامت بپردازد.

کارشناسان سازمان ملل در بیانیه‌ای تصریح کردند دولت استرالیا تلاش آهسته‌ای برای تحقیقات جنایی و محاکمه عاملان جنایت در افغانستان انجام می‌دهد.

بیانیه افزود از زمان موافقت دولت استرالیا برای پرداخت غرامت چهار سال می‌گذرد درحالی که 12 سال از وقوع برخی قتل‌ها سپری شده و پذیرفتنی نیست که هنوز غرامت پرداخت نشده است.

این کارشناسان با انتقاد از طرح‌های پرداخت غرامت دولت استرالیا تاکید کردند «استرالیا غرامت را به‌عنوان شکلی از خیریه به صلاح‌دید ارتش خود می‌بیند، نه به‌عنوان یک حق قانونی قربانیان تحت قوانین بین‌المللی».

در بیانیه‌ کارشناسان سازمان ملل آمده است این طرح قادر به ارائه حق قابل اجرا برای جبران خسارت نیست. تدابیر قضایی دولت استرالیا ناکافی است و هیچ الزامی برای ارائه‌ی اطلاعات یا مشورت با قربانیان وجود ندارد.

آنها خاطرنشان کردند در یادبود جنگ استرالیا، فردی را که در افغانستان مسئول قتل شناخته می‌شد، به‌عنوان قهرمان جنگ می‌شناسد و قربانیان را نادیده می‌گیرند و تحقیر می‌کنند.

انتهای پیام/.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ