شاهکار طراح سابق بوگاتی با ظاهری منحصربه‌فرد

اقتصاد ایران: شرکت Nilu۲۷ از ابرخودرو Nilu رونمایی کرد که هیچ نشانه‌ای از خودروهای هیبریدی یا برقی در آن یافت نمی‌شود.

زومیت: بر خلاف بسیاری از خودروهای مدرن که از فناوری‌های پیشرفته مانند توربوشارژر یا سیستم‌های هیبریدی استفاده می‌کنند، نیلو از یک موتور V۱۲ تنفس طبیعی همراه با گیربکس دستی استفاده می‌کند. حتی درهای این خودرو به سبک گالوینگ باز می‌شوند.

زیر پوسته جذاب نیلو یک شاسی مونوکوک کربنی سفارشی قرار دارد که با زیرفریم‌های آلومینیومی تقویت شده است. موتور ۱۲ سیلندر ۶٫۵ لیتری این خودرو توسط شرکت نیوزلندی Hartley Engines طراحی شده و به گفته Nilu۲۷، دور موتور آن مانند یک موتور الکتریکی بالا می‌رود.

برخلاف بسیاری از موتورهای وی شکل (خورجینی) که ورودی هوای موتور مابین طراحی V شکل موتور قرار دارد و خروجی های اگزوز در اطراف قرار می‌گیرند، در این موتور V12 این قضیه برعکس طراحی شده است.

ورودی‌های هوا و دریچه‌های گاز در اطراف موتور و مانیفولد اگزوز در وسط V قرار دارد. به این نوع چیدمان اصطلاحاً Hot V گفته می‌شود.

تنها گیربکس موجود برای ابر خودرو نیلو یک گیربکس دستی هفت سرعته با ساختار گیت‌دار از شرکت CIMA است. دسته دنده‌ از یک پایه‌ی بلند استفاده می‌کند و مانند لامبورگینی کانتاش دارای یک مکانیزم قفل‌کننده است تا از قرار گرفتن تصادفی خودرو در دنده عقب جلوگیری شود.

در کابین نیلو دکمه‌های کمی وجود دارد و تجربه‌ای واقعاً آنالوگ را فراهم می‌کند. روی فرمانِ کاملا گرد این خودرو هیچ دکمه‌ و حالت‌ رانندگی وجود ندارد. تنها صفحه‌نمایش موجود در نیلو در آینه عقب تعبیه شده است تا دید عقب بهتر شود. صندلی‌ها ثابت هستند و مواردی مانند جعبه پدال، تکیه‌گاه سر و آینه‌های جانبی به‌صورت دستی با استفاده از اهرم‌ها و سوئیچ‌های ماشینکاری شده تنظیم می‌شوند.

سیستم تعلیق نیلو از نوع دو جناغی با فشار هیدرولیکی است. این سیستم توسط مجموعه رینگ‌های مجهز به قفل مرکزی با سایز ۲۰ و ۲۱ با زمین در ارتباط است که با لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت‌کاپ 2R احاطه شده‌اند. وظیفه‌ی کاهش سرعت این هیولا نیز با ترمزهای کربن‌سرامیکی برمبو است.

نیلو اعلام کرده است که ۱۵ دستگاه از نسخه‌ی Launch این هایپرکار تولید خواهد کرد؛ اما هنوز مشخص نیست که آیا این خودرو مجوز تردد در خیابان را دارد یا خیر. این شرکت در اطلاعیه‌ای از برنامه‌ی خود برای تولید ۵۴ دستگاه مناسب برای تردد در خیابان صحبت کرده است. ظاهراً ۱۵ نسخه‌ی اول تنها در پیست قابل استفاده هستند.

نیلو در تاریخ ۱۵ آگوست (۲۵ مرداد) در جریان هفته‌ی خودرو Monterey در پبل‌بیچ برای اولین‌بار به‌صورت عمومی رونمایی خواهد شد. اولین سری از نمونه‌های اولیه و خودروهای مشتریان در ایروین کالیفرنیا مونتاژ خواهد شد و سپس به‌جایی خارج از ایالات متحده منتقل خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ