معرفی متخلفان مطب زیبایی به مراجع قضائی توسط دانشگاه علوم پزشکی

اقتصاد ایران: همدان-معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان اقدام به پلمب و معرفی متخلفین کلینیک زیبایی آبنوس به مراجع قضائی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسول سلیمی با اشاره به سوالات مردمی و اصحاب محترم رسانه در روزهای اخیر در خصوص پرونده مداخله فردی به نام «آرمان خانی» در امور پزشکی در یکی از مطب‌ها و کلینیک‌های زیبایی همدان و ایجاد عوارض و آسیب به خانم جوان مراجعه کننده به این مرکز، تصریح کرد: این شخص، فاقد هرگونه مدرک و مجوز صلاحیت مداخله در امور درمانی بوده که با تخلف و حمایت پزشک مسئول مطب و مالک ساختمان در این مرکز زیبایی فعالیت داشته و اقدامات نظارتی، پلمب و اعلام جرم علیه متخلفین کلینیک زیبایی پیش از طرح در فضای مجازی صورت گرفته است.

معاون درمان دانشگاه ادامه داد: با توجه به محتوای تبلیغات فضای مجازی برخی بلاگرها و برخی گزارشات غیر رسمی طی چند مرحله بازرسی و بازدید مشترک به همراه بازرسین نظام پزشکی از مرکز فوق چه قبل و چه بعد از حادثه رخ داده برای خانم جوان، فرد مذکور در مطب مشاهده نشد و خانم پزشک دارنده پروانه مطب فوق حضور و فعالیت درمانی چنین فردی را انکار می‌نماید.

سلیمی در ادامه تشریح کرد: پس از حادثه و عوارض روی داده برای خانم جوان، پدر ایشان در تاریخ ۱۴۰۲.۱۲.۲۳ به معاونت درمان دانشگاه مراجعه و از مسئولین مطب (کلینیک زیبایی آبنوس) شکایت نمود و پس از احضار و استماع توضیحات و دفاعیات مسئولین مطب (کلینیک زیبایی) و بررسی پرونده، خانم پزشک مسئول مطب زیبایی مذکور هرگونه مداخله آقای خانی در امور درمانی و تزریق انجام شده را انکار نموده و اذعان کرده است که خدمات شخصاً توسط خود ایشان انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به اعتراف صریح و ادعای پزشک مسئول مطب زیبایی و عدم وجود ادله کافی دیگری مبنی بر نقض آن و طرح همزمان شکایت در مرجع قضائی، تبیین کرد: در این مرحله، پرونده جهت رسیدگی به قصور پزشکی به سازمان نظام پزشکی همدان ارجاع شد و در ادامه طی بازرسی سرزده بصورت مشترک با سازمان نظام پزشکی از مطب فوق در سال جاری، به منظور بررسی میدانی فعالیت احتمالی فرد خاطی، مجدداً با انکار عوامل کلینیک شواهدی مبنی بر فعالیت و دخالت نام برده در محل مشاهده نشده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: نهایتاً پس از رصد فضای مجازی توسط کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه و ارتباط گیری با آرمان خانی در فضای مجازی و اخذ نوبت در پوشش مراجعه کننده و متقاضی خدمات زیبایی، تیم اعزامی معاونت درمان در مورخ ۱۴۰۳.۵.۷ به صورت ناشناس در موعد مقرر در محل حاضر و فرد خاطی در حین انجام مداخلات پزشکی رؤیت و کلینیک مذکور فی المجلس توسط بازرسین معاونت درمان پلمپ و فرد خاطی به مراجع قضائی معرفی گردید.

وی یادآور شد: مراتب رسیدگی قضائی به جرایم منتسب به آرمان خانی از طریق بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب همدان در حال انجام می‌باشد و دانشگاه علوم پزشکی همدان از طریق مرجع قضائی در راستای استیفای حقوق مردم در حوزه سلامت برای کلیه افرادی که در پرونده مذکور با مشارکت، معاونت و مباشرت در جرایم صورت گرفته مداخله داشتند اعلام جرم نموده و تقاضای رسیدگی و جزایی قانونی نموده است.

سلیمی خاطرنشان کرد: با وجود همه اقدامات دانشگاه در حوزه نظارت، طی ماه‌های گذشته، غیر از پرونده خانم جوان که باعث تأسف فراوان گردید، هیچ‌گونه شکایت رسمی توسط شهروندان و مراجعین از فرد خاطی و فعالیت وی به معاونت درمان واصل نگردیده است. لذا از همه مردم عزیز شهروندان محترم درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه درمان، شکایات و گزارشات خود را به صورت حضوری یا از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ به اطلاع معاونت درمان دانشگاه برسانند.

لازم به ذکر است اقدامات نظارتی، پلمب و اعلام جرم علیه متخلفین کلینیک زیبایی پیش از طرح در فضای مجازی صورت گرفته است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ